הישראלים ששבו לטוס לחו"ל אחרי מגפת הקורונה, מחירי הכרטיסים שעלו בצורה חדה, כפי שמצוין בדוח הדירקטוריון של אל על המצורף לדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של 2022, ובעיקר הטבת מס של 117 מיליון דולר בגין ההלוואה שקיבלה מהפניקס עבור מועדון הנוסע המתמיד - סייעו לחברה לשפר תוצאות בצורה משמעותית.
אל על סיימה את הרבעון, לראשונה מאז המשבר הגדול, ברווח נקי בסך 100 מיליון דולר, לעומת הפסד של 80 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ב-132% - והסתכמו ב-516 מיליון דולר. בנוסף, עברה החברה ברבעון השני של 2022 לראשונה לרווח גולמי ותפעולי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו https://t.me/The_real_Ynet_Finance
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: ערן גרנות)
יחד עם זאת, יש לציין כי לרווח שרשמה החברה ברבעון הנוכחי תרמה, כאמור, הכנסה חד פעמית בגין הטבת מס בסך 117 מיליון דולר בעקבות מכירת מועדון הנוסע המתמיד לפניקס לפי שווי של 400 מיליון דולר. זאת לעומת הטבת מס בסך כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ללא הטבת מס זו הייתה מסיימת החברה את הרבעון עם הפסד נקי בסך 17 מיליון דולר.
ההכנסות מטיסות הנוסעים גדלו ב-227% בהשוואה לרבעון השני של 2021, והסתכמו ב-327 מיליון דולר. ההכנסות ממטען קטנו ב-23 מיליון דולר, ירידה של 34% בעקב צמצום הטסת מטענים מאז היציאה מהקורונה.
דינה בן-טל, מנכ״לית אל על: "פירות תוכנית ההתנעה מחדש, שהפעלנו עם החזרה לשגרה, משתקפים היטב בתוצאות הרבעון בכל מדדי הליבה, דבר שמאפשר לנו לעבור שלב מניהול הוצאות לניהול צמיחה ופיתוח עסקי. המעבר לרווחיות והשלמת עסקת הפניקס מאפשרים לנו להמשיך ולתמוך בחיזוקה של תשתית פיננסית איתנה ובריאה, וכן מעבר למוד של צמיחה ופיתוח עסקי".

ההלוואה מהפניקס

בחודש מרץ האחרון הודיעה אל על כי חתמה על הסכם עקרונות לקבלת הלוואה בסך 130 מיליון דולר מקבוצת הפניקס. ההלוואה ניתנה לחברת הבת של אל על, מועדון הנוסע המתמיד. כבטוחה להלוואה, שיעבדה החברה להפניקס את מניות חברת הנוסע המתמיד. בנוסף תידרש אל על למגבלות שונות כגון נטילת הלוואה נוספת, עמידה באמות מידה פיננסיות ועוד, שיקבעו בהמשך.