הציבור חוזר לטוס בהמוניו - ואל על מצמצמת את הפסדיה. החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2022 בהפסד של 66.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 86 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. למרות הצמצום ב-20 מיליון דולר של ההפסד הרבעוני החברה עדיין נושאת הערת עסק חי בדוחותיה. אחרי הדוחות מניית אל על יורדת ב-5.7% אחוז.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-282 מיליון דולר והכפילו עצמן לעומת מכירות של 116 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר ברבעון שישי ברציפות של צמיחה וגידול בהכנסות.
2 צפייה בגלריה
אל על מטוס מטוסים נתב"ג
אל על מטוס מטוסים נתב"ג
אל על
(צילום: ערן גרנות)
מאל על נמסר כי בחודש מרץ האחרון לאחר שהוסרו חלק ממגבלות הקורונה, המכירות אף עקפו ברמתן את המכירות בתקופה המקבילה ב-2019 והמגמה נשמרת גם באפריל ומאי השנה. היחס בין היצע המושבים למספר הנוסעים לק"מ מוטס עלה ב-73% בהשוואה ל-53% בתקופה קודמת. עם זאת, החזרה לפעילות הביאה לגידול בהוצאות הפעלה בסך 128 מיליון דולר וברקע גם קיים סכסוך בין ההנהלה לטייסים שדורשים את השבת רמת שכרם לקדמותה. אחרי ביטולי הטיסות והפיאסקו עם המטס ביום העצמאות, מתברר שהסכסוך עם הטייסים ממשיכים להשפיע וגם היום בוטלו טיסה סדירה מוינה וטיסה מת"א לונציה ברגע האחרון.
2 צפייה בגלריה
הודעה שקיבלו היום נוסעים שציפו לחזור מאוסטריה וכעת יאלצו לחפש אלטרנטיבות
הודעה שקיבלו היום נוסעים שציפו לחזור מאוסטריה וכעת יאלצו לחפש אלטרנטיבות
הודעה שקיבלו היום נוסעים שציפו לחזור מאוסטריה וכעת יאלצו לחפש אלטרנטיבות

פתיחת השמיים והיציאה ההמונית לחו"ל הביאה לשיפור ב-EBITDAR המסתכם הרבעון ב-15 מיליון דולר ולתזרים חיובי מפעילות שוטפת - 22 מיליון דולר. החברה מדווחת כי היא במו"מ מתקדם עם חברת הביטוח הפניקס לקבלת מימון בסך 130 מיליון דולר ואופציה לרכישת 25% ממועדון הנוסע המתמיד.
הגידול במכירות הוביל לעלייה ביתרת המזומנים לכ-120 מיליון דולר בסוף חודש מרץ, ולכ-170 מיליון דולר בסוף חודש אפריל.
לדברי אביגל שורק, מנכ"ל אל על היוצא, "תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 אשר משקפות רמת רווחיות דומה לרבעון הראשון של 2019 מבטאות היטב את החתירה הבלתי מתפשרת שלנו לחזור לפסים של צמיחה ורווחיות לאחר המשבר הגדול. אל על עדיין רחוקה מהפוטנציאל הגלום בה".
לדבריו, "הצפי לעבור לרווחיות - במחצית השנייה של 2023. מדובר ביעד ראלי".
דינה בן-טל, המנכ"לית הנכנסת אמרה כי "פנינו לאתגרי החזרה לשגרה, שהם מורכבים לא פחות. אפקט החזרה לשגרה מכה בכל חברות התעופה בעולם שחוות ביקושים גדולים ונאלצות להדביק פערי כשירות וכוח אדם. כך גם אצלנו, אנו עובדים סביב השעון להכשיר עובדים חדשים ולחזור לצי מטוסים מלא בהדרגה".
פורסם לראשונה: 10:22, 18.05.22