שופרסל, באמצעות חברת הבת אמיגה, שמתמחה בהפצת מזון יבש לשוק המוסדי, מקימה לראשונה מותג פרטי מוזל גם לשוק המוסדי, שישווק תחת השם "שופרסל פרו" (פרופשיונל), ויימכר לבתי קפה ומסעדות, מלונות, בתי חולים ושירותי קייטרינג. זאת בעקבות הצלחת המותג הפרטי של שופרסל הנמכר בסניפי הרשת, שהגיע כבר לנתח של 30% ממכירותיה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שעל)
גילי אמיגה, מייסד ומנכ"ל אמיגה, שלאחרונה השלים את מכירת מלוא הבעלות על החברה לידי שופרסל טען: "השוק הזה נשלט על ידי חברות הגדולות כמו אסם, תנובה ויוניליוור, שחוששות מרשתות השיווק וממחאת הצרכנים, אז הן תוקפות את השוק המוסדי ומעלות לו מחירים. כדוגמת יוניליוור שייקרה כעת ב-6% עד 7% את המחירים רק למוסדי, כי הן יודעות שהמוסדי לא יוצא למחאות. מותג פרטי שלנו יוזיל למוסדי את המחיר בשיעור ניכר".
אמיגה, שאביו ואחיו הם בעלי מעדניית אמיגה הידועה בשוק התקווה, הצהיר: "אני אתרחב לכל הקטגוריות כולל בשר, חלב ודגים במטרה להיות 'קוסטקו למוסדיים'. היום אנחנו מפיצים 3,500 מוצרים חלקם ביבוא שלנו והיעד הוא להגיע ל-12,000 מוצרים. בחזון הרחוק אני שואף לספק למוסדי הכל. המותג הפרטי של שופרסל הצליח והגיע כבר ל30% נתח שוק ברשת אז אין סיבה שאנחנו לא נוכל".
ביחס למצב שוק ההסעדה, אמר אמיגה: "בשנה האחרונה מה שמכריע אותם זה שכר העבודה שמזנק. אנחנו עכשיו בונים מנות מדידות לסועד שיחסכו להם שעות עבודה: למשל מנת צ'יפס קפוא שתחסוך חיתוך, חלוקה וכו'. כמו בכל עסק החזקים ישרדו והשוק עדיין חי ובועט".
לדברי אמיגה, חברת "תמרה" תייצר לאמיגה מגוון רטבים, שיתחרו באלה של אסם ויוניליוור. אמיגה, שהפיצה רק מזון יבש וירקות קפואים (צ'יפס, טבעות בצל ועוד), נכנסת כעת לראשונה גם לתחום הגבינות ותפיץ מוצרלה, בוראטה ועוד ממחלבות בוטיק של יעקבס, עברי ותבור. היא שוקלת גם יבוא.
מאז הרכישה של 75% מאמיגה לפני שנתיים ב-37 מיליון שקל, באמצעותה נכנסה שופרסל לראשונה לשוק המוסדי, הגיע מחזור המכירות שלה ל-200 מיליון שקל, והמטרה להגיע תוך חמש שנים למיליארד שקל על ידי כניסה לקטגוריות נוספות, כדי לספק ללקוח המוסדי סל מושלם, מבשר, דגים ועד מוצרי חלב וכלים חד-פעמיים. כאמור, לפני כחודשיים מכר גילי אמיגה לשופרסל את יתרת מניותיו תמורת יותר מ-20 מיליון שקל. הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה וייהנה מאחוזים מהרווח.
נזכיר, כי גם רמי לוי נכנס ב-2021 לשוק המוסדי ורכש את "יהודה שיווק", חברת הפצה חיפאית ותיקה. השוק המוסדי מוערך בכ-18 מיליארד שקל, והרשתות רוצות לנגוס בו על חשבון יצרני המזון ולהגדיל את מכירותיהן מעבר למכירות ללקוחות הפרטיים.