חברת אלקטרה גייסה שני בכירים לשעבר בתנובה לטובת סבן אילבן (7-Eleven), רשת חנויות הנוחות האמריקנית שאלקטרה קיבלה את הזיכיון להפעילה בישראל. לממון ול-ynet נודע שאבינעם בר-מוחה, שעד לאחרונה שימש כמנהל התחום המוסדי בענקית החלב, הוא המועמד לתפקיד מנכ"ל הרשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בר-מוחה הודיע לפני כחודש להנהלת תנובה על פרישתו. הוא הגיע לחברה לפני 11 שנה לאחר ששימש כמנכ"ל רשת קפה-קפה ולפני כן כשף וכמנהל מסעדה עם ניסיון רב בתחום המזון.
1 צפייה בגלריה
סבן אילבן
סבן אילבן
חנות של סבן אילבן
(צילום: shutterstock)
עוד נודע כי שגיא כהן, לשעבר סמנכ"ל הפעילות הבינלאומית בתנובה, ימונה כדירקטור של סבן אילבן.
כהן התפרסם כמי שחשף את פרשת גבריאלי, כאשר במהלך נסיעת עסקים של הנהלת תנובה לאיטליה, הוא דיווח כי ראה את היו"ר חיים גבריאלי ובכירה אחרת במצב אינטימי, לכאורה. בעקבות עדותו, דרשו נציגי הקיבוצים השותפים בתנובה להדיח את גבריאלי בטענות לניצול מרות של עובדת, אך סורבו על ידי בעלי השליטה - חברת ברייט פוד הסינית. בהמשך, ועל רקע המתיחות עם גבריאלי, עזב כהן את תנובה. הוא מביא איתו ניסיון בניהול ועבודה מול גופים בינלאומיים.
אלקטרה מוצרי צריכה, בראשות צביקה שווימר, אמורה להשקיע בהקמת רשת הנוחות בישראל כ-60 מיליון שקל ולפרוס ברחבי הארץ מאות חנויות שהן שילוב בין פיצוצייה למיני מרקט. יימכרו בהן גם מוצרי סופר, כולל מותג פרטי של סבן אילבן, ומזון מהיר.
עם קבלת הזיכיון, הכריזה החברה כי החנות ראשונה תיפתח בתל אביב באוקטובר 2022. אלקטרה מתכוונת להפעיל את חנויות הרשת גם באמצעות זכיינים. למותג 77 אלף חנויות ברחבי העולם המוכרות ממזון טרי ועד מזון מהיר, משקאות חמים, משקאות חריפים ועוד. בחו"ל, הרשת פתוחה שבעה ימים בשבוע, אך אך בישראל היא לא תעבוד בשבת וכנראה גם לא כל הלילה.
באלקטרה רואים בזיכיון פעילות משלימה לפעילות אחרת שביצעו לפני שנה, במסגרתה רכשה אלקטרה, בשותפות עם הפניקס (15%), את השליטה ברשת המזון יינות ביתן, אותה תסב לרשת המזון הצרפתית קרפור שנתנה לאלקטרה זיכיון לפעול תחת שמה בישראל.