תנובה נכנסת לקטגוריית משקאות הקפה הקר בכוסות: תציע קפה קר בכוסות אישיות 230 מ"ל המיוצר מחלב טרי תנובה. שאר מוצרי הקפה הקר האישיים הנמכרים בישראל לא מיוצרים בארץ ועשויים מחלב עמיד.
הסדרה כוללת שלושה טעמים: קפוצ'ינו, לאטה ולאטה שוקולד, שהוא היחיד עם סימון אדום מבין השלושה בשל רמות סוכר גבוהות. המשקאות עתירי הקפאין מגיעים בכוסות של 230 מ"ל, עם כיסוי אלומיניום שאוטם את המיפתח עד לשתייה, ומכסה עם פיית שתיה. הקפה מיוצר מפולי קפה מברזיל והחלב בהם הוא דל לקטוז, כשלפי החברה הסיבה לכך היא שפירוק הלקטוז מייצר מתיקות (וזו עוד דרך להימנע מסימון אדום). כמו כן המוצרים מכילים חומרי טעם וריח ותוספות בניגוד לקפה קר שצרכנים מכינים בבית או שנמכר בבתי קפה. הסדרה תושק מיד לאחר חג הפסח ברשתות השיווק ובחנויות הנוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
כוס הקפה של תנובה
כוס הקפה של תנובה
כוסות הקפה של תנובה
(צילום: יח"צ)
קפה קר מוכן לשתייה הוא סגמנט בצמיחה מתמדת בישראל ובעולם. על פי נתוני סטורנקסט: בשנתיים האחרונות צמח שוק משקאות הקפה הקר בכוסות בכ-42% ומגלגל למעלה מ-41 מיליון שקל (2021). ההבדל בין המשקאות האלה למשקה חלב בטעם קפה הוא שבאחרון יש יותר סוכר ופחות קפה וכן איכות הקפה.
לפי נתוני Fortune business insights, צריכת משקאות הקפה האישיים נמצאת במגמת צמיחה בעולם, והשוק צפוי לגלגל מעל 42 מיליארד דולר עד 2027, צמיחה של 8.31% ביחס ל-2019.
המוצרים הראשונים שנמכרו בישראל היו מוצרי מאסטר קפה שאדיר סחר משווקים כבר שנים בפחיות. אחריהם נכנסה יטבתה עם כוסות קפה. לפני כשנה שופרסל החלה לשווק קפה כזה תחת המותג הפרטי. כל המותגים האלה הם מותגי יבוא העשויים מחלב עמיד. יש שחקנים קטנים נוספים בשוק כולל המותג בינז וייבוא מצומצם של בקבוקי קפה סטארבקס שמוכרת משקאות כאלה בשיתוף פפסיקו.
טווח המחירים של המוצרים נע סביב 7-6.5 שקלים וייתכן שהמוצר של תנובה יהיה יקר יותר כיוון שמיוצר מחלב טרי. עיקר הצורכים אותם: סטודנטים, צעירים ונהגים. הם מהווים תחליף לקפה קר שנמכר בבתי קפה על הדרך כי הם זולים יותר, אך כאמור מכילים תוספי טעם וריח מתחלבים ומייצבים לעומת קפה קר אמיתי.
תנובה היא חברת המזון הגדולה בישראל עם נתח שוק של כ-11.5% ושל כ-50% בענף החלב. בשנתיים האחרונות תנובה מנסה לבנות חדשנות כדי לפצות על שחיקה בנתחי השוק שלה. החברה נכנסה לעולמות אבקות וחטיפי החלבון תחת קטגוריית תזונת הספורט, השיקה שלגונים וגלידות תחת מותגי יופלה ויולו, הרחיבה את עולמות תחליפי החלב ונכנסה לעולמות המכירה הישירה לצרכן תחת תנובה מרקט.
לדברי מיכל בצר, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה: "כעת אנו נכנסים גם לעולמות הקפה הקר בכוסות, כחלק מאסטרטגיית הקבוצה להתרחב לקטגוריות חדשות ולייצר מנועי צמיחה חדשים שיאפשרו לתנובה להרחיב את הזדמנויות הצריכה ולהעמיק את פעילותה בשוק הנוחות.
"ממחקרים שערכנו, כשליש מהישראלים צורכים קפה קר וישראל היא מדינה חמה של קיץ ארוך. סדרת משקאות הקפה החדשה של תנובה נותנת מענה לאהבה של הישראלים לקפה קר לצד מענה למגמות נוספות כמו צריכה על הדרך וחיפוש אחר חומרי גלם איכותיים".