בעלי עסקים יזכו לפריסת תשלומים של המס על מלאי של כלים חד פעמיים. מדובר בפשרה, שעליה הוחלט היום (ג') בעקבות הביקורת הרבה שנשמעה בהקשר לייקור הגבוה של מחירי הכלים החד פעמיים, שכבר נכנס לתוקף ב-1 בנובמבר. המפלגות החרדיות דורשות לבטל כליל את המס החדש או להפחיתו ועל כך טרם הושגה הסכמה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במהלך דיון בוועדת הכספים, בישר יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, כי בעקבות הדיון אתמול בצו למיסוי כלים חד פעמיים, סוכם עם מנהל רשות המיסים על פריסת תשלומים בגין מלאי של כלים חד פעמיים.
1 צפייה בגלריה
חד פעמי
חד פעמי
בעלי עסקים יוכלו לשלם בתשלומים את המס על מלאי כלים חד פעמיים
(צילום: shutterstock)
יבואנים ומשווקים הדגישו בפני חברי הוועדה את הקושי הכלכלי שלתוכו נקלעו נוכח קביעת הצו שמטיל מס גם על מלאי קיים של כלים חד פעמיים, החל משווי של 10,000 שקל ומעלה. ההחלטה נבעה מהחשד שרבים הצטיידו לקראת כניסתו לתוקף של צו המיסוי החדש כדי לחמוק מהמס הנוסף.
במהלך הדיון בוועדת הכספים הודיע היום יו"ר הוועדה: "אנחנו מתכוונים לאשר את הצו לאחר שנסיים את העבודה עליו. במהלך הדיון, בעלי עסקים הציגו בעיית נזילות שנוצרה, נוכח כך פניתי למנהל רשות המיסים להגיע למתווה פריסה עבורם, והיום קיבלתי ממנו מכתב שמאשר זאת.
"עבור מלאי של עד 50 אלף שקל תהיה פריסה של 3 תשלומים חודשיים, עבור מלאי של 50 אלף שקל עד מיליון שקל תינתן פריסה של 6 תשלומים חודשיים ועבור מלאי של מעל מיליון שקל - פריסה של 12 תשלומים חודשיים".
יו"ר הוועדה הוסיף כי "המס נועד להגן על איכות הסביבה והוא חשוב מאין כמוהו. יחד עם זאת, אי אפשר להישאר אדישים ולא לוודא שהעסקים אשר פוגשים בעיית נזילות מקבלים את היחס הראוי להם".