רן גוראון מנכ"ל קבוצת אלפא, המאגדת את פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, יצא היום (ג') בצעד חריג במשק כשהכריז על שביתת מגן בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. במכתב שנשלח לעובדים ציין גוראון כי הנהלת החברה נמצאת בהליך גישור מול ועד העובדים אחרי מו"מ ממושך בין הצדדים, בזמן שוועד עובדי החברה נוקט בעיצומים נגד החברה ואף הכריז על עיצומים נוספים, בהם עיכוב ההשקה של האייפון החדש ברשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גוראון הוסיף כי "עד עתה הכלנו את העיצומים המתקיימים בחברה, אף שפגעו בחברה ובלקוחות. המשכנו לפעול על מנת לקיים מו"מ ולהגיע להבנות מתוך הבנה כי כולנו נעבוד יחד ביום שאחרי. חזרנו והצענו להפסיק את הצעדים משני הצדדים אך הצעות אלה נדחו שוב ושוב. כעת לא נותרה בידינו ברירה. כיוון שעובדים רבים נותרים ללא יכולת ממשית לעבוד כתוצאה מהעיצומים, אנחנו נאלצים להודיע על השבתת מגן שמטרתה להגן על החברה. ההחלטה על ההשבתה בפועל, ככל שתינקט, מועדה והיקפה, תתקבל בהמשך", מוסיף גוראון.
2 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
העיצומים של העובדים בפתח מרכז שירות של פלאפון
(צילום: דוברות ההסתדרות)
בשבוע שעבר מנעו עובדי פלאפון את התחלת המכירה של מכשירי אייפון 13 של חברת אפל, במקביל לתחילת המכירה בישראל. לקוחות פלאפון שהתעניינו ברכישת אייפון חדש קיבלו בימים האחרונים את ההודעה הבאה: "שלום רב, לא שכחנו אותך! מכירת האייפון 13 תחל בהקדם. לצערנו, חל עיכוב במכירת המכשירים ואנו נעדכן בהקדם על מועד המכירה הצפוי. גם הפעם פלאפון תציע הצעה משתלמת הכוללת חמש שנות אחריות על המכשיר החדש ומשלוח חינם עד הבית לרוכשים באתר, לצד שירות מצוין. אנו מתנצלים על אי הנוחות". פלאפון לא ציינה בהודעה את סיבת העיכוב, שהיא כאמור עיצומי העובדים.
2 צפייה בגלריה
תמונה של רן גוראון
תמונה של רן גוראון
רן גוראון
(צילום: יובל חן)
עיצומי העובדים ננקטים על רקע השינויים המבניים בקבוצת אלפא, שבראשם איחוד החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי לחברת yes ופיצול חטיבת האינטגרציה של החברה לחברה נפרדת. המהלך נובע מהשינויים הרגולטוריים בשוק התקשורת, בראשם ביטול ההפרדה בין ספק ותשתית בשוק האינטרנט, מה שפוגע משמעותית בעסקיה של בזק בינלאומי.
הצעד שנוקטת בו כעת הנהלת החברה נחשב לקיצוני במיוחד וכמעט שלא ננקט עד היום, למעט אירועים בודדים כמו בבנק דיסקונט ובחברת רותם אמפרט. במצב כזה, החברה יכולה להשבית את הפעילות בחברה באופן יזום ועל ידי כך לנכות את עלות ימי ההשבתה משכר העובדים. ההשבתה נוגעת לא רק לעובדים שנוקטים בעיצומים, אלא לכלל העובדים, כצעד הגנתי. בבזק בינלאומי ובפלאפון לא מתכוונים לפגוע בשירות הלקוחות ובתפעול הרשת, וטרם החליטו מתי, אם בכלל, לקיים את השבתת המגן.