כ-300 לקוחות פלאפון סובלים מאיטיות בגלישה בעקבות עיצומי העובדים. לפי ועד העובדים, "לקוחות פלאפון שהסתיימה חבילת הגלישה שלהם חווים האטה משמעותית בגלישה וחלקם אף נחסמים, וזאת בעקבות עצירת החיובים ועיכוב בתשלום החודשי".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת החברה, לקוחות לא נחסמים בתום חבילת הגלישה אך כן חווים איטיות. לפי צפי החברה, כמה אלפי לקוחות יחוו איטיות כזאת עם הימשכות העיצומים.
1 צפייה בגלריה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
למרות טענת החברה, במסמך פנימי שנשלח בחברה והגיע לידי ynet, נכתב כי "להנחיה של ועד העובדים לנקוט בעיצומים במערכת הבילינג, יש השפעה ישירה על המערכת ההנדסית. כתוצאה מהתמשכות העיצומים, לקוחות רבים שרכשו חבילות גלישה חווים תקלות בארץ ובחו"ל ואף נחסמים לחלוטין. יש חשש לאלפי לקוחות שיסבלו מתקלות וחסימות".
בחברה ביקשו מאנשי ועד העובדים "לטפל בחסימות של הלקוחות ולקדם טיפול מונע למניעת חסימת לקוחות נוספים וכן בתקלות תפעוליות נוספות שנגרמות כתוצאה מעצירת הבילינג... הפנייה אינה בהיבט הכלכלי בקשר להיעדר גבייה מלקוחות, אלא בהיבט הטכני לתפעול וזיהוי בתקלות כך שתימנע פגיעה קשה בלקוחות".
במקביל, לקוחות יקבלו תשלום כפול בחודש הבא אחרי שלא נשלחו או נגבו חשבוניות בספטמבר. אם העיצומים יימשכו, ייתכן שגם בחודש הבא לא יישלחו חשבוניות.
מההסתדרות נמסר כי "נעצרו לחלוטין העבודות לשדרוג הרשת (כולל דור 5) ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה-IT. בנוסף, נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרלו״ג של בזק בינלאומי ועצירה מוחלטת של העבודה המשותפת בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes".
לפני כחודשיים וחצי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי על רקע השינויים שבשוק התקשורת במסגרתם בזק תוכל בין היתר לשווק שירותי ספק אינטרנט. לפי העובדים, הסכסוך נוצר עקב חשש לפיטורי עובדים ו"על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי". עובדי yes מאוגדים בהסתדרות הלאומית ולא הכריזו על סכסוך עבודה. עובדי פלאפון ובזק בינ"ל נמצאים בהליך גישור מול ההנהלה.
מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר בתגובה: "עקב עיצומי העובדים, תהליכי החיוב בחודש האחרון לא טופלו ולכן מספר קטן של מנויים שסיימו את חבילת הגלישה המקורית שלהם חווים האטה בגלישה. אנו מתנצלים בפני הלקוחות ומקווים כי ועד העובדים יגלה אחריות, בייחוד בתקופה רגישה זו".