בעקבות מגמת הצמיחה של שטראוס בישראל, שפרסמה הבוקר (יום ג') דו"חות כספיים לרבעון השני, משפחת שטראוס (בעלי המניות של הקבוצה) החליטה להגדיל ב-25% את השקעותיה במפעלי הקבוצה בארץ, מ-300 מיליון שקל בשנה ל-400 מיליון שקל. בתוך כך יורחבו המחלבה באחיהוד ומפעל החטיפים של הקבוצה בדרום, ובנוסף יוקם מפעל חדש למוצרי אלפרו בצפון, מרכז הפצה נוסף בצפון וקו ייצור חדש לקפה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה רכשה שטראוס את מחלבת וייל, יצרנית הטופו, ונכנסה לראשונה לתחום הארוחות המוכנות מתוך כוונה להמשיך להרחיב את תחומי פעילותה בישראל. למרות שלקבוצה עסקים חובקי עולם - הצמיחה ועיקר הרווחיות שלה מקורה בצרכן הישראלי, וזה בא לידי ביטוי בדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני.
1 צפייה בגלריה
שטראוס
שטראוס
שטראוס
(צילום: shutterstock)
החזרה לשגרה ברבעון השני ובתוך כך פתיחת המסעדות, בתי הקפה והמלונות, הקפיצה את מכירות שטראוס ב-10% והן הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. כל המגזרים של הקבוצה בישראל צמחו במכירות: מחלבת שטראוס רשמה צמיחה מרשימה של 7.5% במכירות, הקפה בישראל עלה ב-22% (גם תודות לפתיחת רשת קפה עלית שהייתה סגורה ברבעון המקביל), ומכירות תמי 4 שברו שיאים עם צמיחה של 16.4% במכירות (ללא המכירות בסין) - ככל הנראה בגלל שהישיבה בבית הקפיצה את הדרישה למכונות מים וגם בשל המעבר ממשקאות מתוקים למים. כתוצאה מכך הרווח התפעולי בישראל עלה ב-10%.
גם נתח השוק של שטראוס מסך שוק המזון עלה (לפי סטורנקסט) בעוד 0.3%. מנגד, הרווח התפעולי של הקבוצה כולה נפגע וירד ב-5% ל-212 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות הצטמצם ל-10% לעומת 11.5% ברבעון המקביל. הירידה שורשרה לשורה התחתונה, ושטראוס סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 6.3% ברווח הנקי - שהסתכם ב-126 מיליון שקל.
הרווח הגולמי צמח ב-6.9% ל-795 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד ל-37.3% לעומת 38.4% ברבעון המקביל, וזאת כתוצאה מעלייה במחיר חומרי הגלם: הקפה הירוק, מחירי החלב הגולמי ועלויות הייצור והתובלה. במקביל, מחיר הקקאו ירד.
בחו"ל ממשיכה הרעה בתוצאות סברה, יצרנית הסלטים והמטבלים, כאשר הרווח התפעולי שלה ירד ב-39%. עסקי הקפה בחו"ל הראו הרבעון צמיחה של 12% במכירות והרווח התפעולי גדל ב-7.5%.
מנכ"ל קבוצת שטראוס, גיורא בר-דעה: "אנחנו מסכמים רבעון ומחצית טובים עם צמיחה משמעותית במכירות שבאות לידי ביטוי בכל הגאוגרפיות בהן פועלת החברה וכן יציבות ברוב נתחי השוק. הסרת המגבלות והחזרה ההדרגתית לחיים לצד הקורונה אפשרו לחברה לשוב לפעילות סדירה במגזרים בהם הייתה האטה בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת בהסתכלות קדימה נראה כי חלק מהמגבלות עלולות לשוב במהלך הרבעון השלישי והרביעי לאור התפשטות נגיף הדלתא בעולם ונאלץ ללמוד לחיות ולייצר לצד הקורונה".