רשת ההוסטלים "אברהם" תפתח הוסטלים בפיליפינים בשיתוף עם פלייאיסט (flyeast) המפעילה מתחמי נופש בפיליפינים. השותפות יבנו שני הוסטלים פיליפינים ומעוניינות לעבור לאחר מכן למדינות נוספות במזרח, בהן מפעילה פלייאיסט סניפים מזה מספר שנים. בנוסף, השותפים יקימו חברת טיולים בינלאומית תחת המותג של אברהם. היעד: להקים 10 הוסטלים בחמש השנים הקרובות בהשקעה של כ-50 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פלייאיסט הקומה בשנת 2010 על ידי היו"ר יריב פישר, שותפה בה גם קבוצת אופקים נסיעות ותיירות והיא כוללת גם את המותגים Ypaymore ונהורה טורס. החברה מפעילה שישה סניפים במזרח הרחוק ובשלב הראשון תהפוך את ההוסטל "זולה" שבבעלותה במנילה לסניף הראשון של "אברהם" במזרח.
1 צפייה בגלריה
עיצוב
עיצוב
אברהם הוסטל בת"א
החברה המשותפת כבר רכשה נכס באי בוהול בפיליפינים, בו הוקם שדה תעופה חדש והוא מפורסם באוצרות הטבע שלו, ואף החכירה נכס נוסף צמוד אליו שבו יפתח לקראת סוף השנה הוסטל עם כ-200 מיטות. את החברה במזרח הרחוק ינהל יואב גולן, שהקים את סניף פלייאיסט בפיליפינים.
מדובר ברשת הוסטלים שנייה בבעלות ישראלים שפועלת בחו"ל, אחרי רשת סלינה שעד 2019 לא פעלה בישראל, למרות ששני מייסדיה, רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, ישראלים. אחד המשקיעים הידועים שלהם הוא אדם נוימן מייסד וויוורק.
ברקע, לפחות עד משבר הקורונה, נראה היה כי פוטנציאל התיירות בפיליפינים נמצא במגמת צמיחה. בשנת 2019, לפי פרוץ המשבר, היקף התיירות הנכנסת עמד על כ-8.3 מיליון תיירים.
קבוצת אברהם נוסדה בשנת 2010 על ידי חמישה מייסדים: מעוז ינון, ניצן קימחי, דרור טישלר, ירון בורגין וגל מור. בין משקיעיה נמנית בין היתר קרן ברידג'ס ישראל, שהיא מקרנות האימפקט הראשונות בארץ.
גל מור, מבעלי הקבוצה, יצא בתקופה הקרובה לפיליפינים לשם הכנת הפתיחה של ההוסטל הראשון ולגיבוש היצע טיולים ופעילויות ללקוחות החברה המשותפת. לדבריו, "האסטרגיה שלנו היא לצמוח באמצעות שותפיות עם גורמים שמזדהים עם החזון שלנו לשלב את ערכי האימפקט בתחום החברתי-קהילתי יחד עם הפעילות העסקית".
לדברי יריב פישר, יו"ר קבוצת פלייאיסט, "כשהקמנו את ההוסטל הראשון שלנו במנילה שלחנו את העובדים ואת המנהלים שלנו לארץ כדי ללמוד מהצוות הניהולי של אברהם איך מפעילים ומנהלים הוסטלים. ה-DNA של שתי החברות דומה".