שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לחתום על צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה, לפיו ישופרו תנאי השכר של המאבטחים. הצו נחתם באיחור רב, שנה לאחר שנחתם הסכם בנושא בין המעסיקים ומייצגי המאבטחים בהסתדרות, והעלאת שכרם ב-10-15% מעל לשכר המינימום כבר ב-1 באפריל נדחתה ל-1 בספטמבר השנה.
לפי ההסכם המקורי הייתה אמורה העלאת התעריפים להתבצע בשתי פעימות - מחצית ההעלאה, 5% ו-7.5% ב-1 באפריל, והעלאה זהה גם ב-1 בספטמבר. דחיית מחצית ההעלאה בחמישה חודשים פוגעת באלפי שקלים בשכירים בעלי שכר מינימום ברובם, מהמוחלשים ביותר במשק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מאבטח
מאבטח
מאבטח
(צילום: עידו ארז)
השרה הודיעה כי החליטה לחתום על הצו לפיו השכר של שומרים ומאבטחים שמירה יעלה בשני תעריפים, כאשר מדובר בתוספת 10% לכלל העובדים המאבטחים, ובנוסף לעובדים מסוימים בעלי הכשרה מיוחדת, כמו סדרנים באירועי ספורט, נקבעו תוספות בשיעורים גבוהים יותר של 15%, בהתאם לרמת ההכשרה וסיווגה.
שר האוצר אביגדור ליברמן צפוי להביא להחלטת הממשלה את תוספת התקציב הנדרשת למימוש ההסכם כבר ביום ראשון הקרוב.
העלאת שכר המאבטחים הייתה אמורה להתקיים במקביל להעלאת שכר המינימום ב-100 שקל החל ב-1 באפריל מ-5,300 שקל ל-5,400 שקל. ב-7 בפברואר הודיעו על יישום ההסכם בעניין המאבטחים יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה, פיני שיף, במכתב ששיגרו לממונה על זרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, שהעתקיו הועברו גם לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה ברביבאי.
בהסכם נקבע כאמור כי רק החל ב-1 בספטמבר שכר בודק ביטחוני יהיה 10% מעל לשכר המינימום ושכר סדרן באירועים יהיה 15% מעל לשכר המינימום. שכרם של מאבטחים בכירים יהיה גבוה ב-60% משכר המינימום ולא ב-80% כפי שסוכם בהסכם המקורי לפני שנה. זאת, גם כאשר שכר המינימום ימשיך לעלות, כפי שנחתם בהסכם הקיבוצי בין משרד האוצר למעסיקים ולהסתדרות. כבר בשנה הבאה, 2023, יעלה שכר המינימום בעוד 100 שקל ל-5,500 שקל בחודש.