מניית תאגיד מותגי היוקרה לואי ויטון רשמה אתמול (שלישי) שיא חדש, כשעלתה ב-0.4% ל-795.7 דולר, מה שהעניק לקבוצה שווי שוק של 400 מיליארד אירו, וכעת היא החברה בעלת השווי הגדול ביותר באירופה.
כמו חברות יוקרה אחרות, שמושפעות מסין, גם לואי ויטון נהנתה מהפתיחה מחדש של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מתחילת שנת 2023, אחרי שהממשלה ביטלה את כל הגבלות הקורונה שעטפו את המדינה במשך שלוש שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
רשתות גדולות בינלאומיות מחרימות את רוסיה בגלל המלחמה באוקראינה
רשתות גדולות בינלאומיות מחרימות את רוסיה בגלל המלחמה באוקראינה
לואי ויטון
(צילום: AP)
יחד עם זאת, ישנם אנליסטים שטוענים שלמניית לואי ויטון יהיה מעכשיו הרבה יותר קשה להמשיך ולעלות. "הם יורים את המחסנית האחרונה שלהם, שהיא סין שנפתחת מחדש. בהמשך יהיה להם קשה יותר בגלל התחרות והדולר שיורד".
לפני פחות משבוע הודיעו בלואי ויטון על שינויים בהנהלה וקידומה של דלפין ארנו (47), בתו של בעלי התאגיד והאיש העשיר בעולם, ברנאר ארנו, לתפקיד מנכ"לית כריסטיאן דיור, אחד המותגים המובילים של לואי ויטון.
דלפין עבדה בלואי ויטון בעשור האחרון, וקודם לכן במשך 12 שנים גם בדיור. בנוסף, אנטואן ארנו (45), בנו של ברנאר, מונה לאחרונה לעמוד בראש חברת האחזקות המשפחתית. בכלל, כל ילדי המשפחה ממלאים תפקידים ניהוליים במותגי לואי ויטון השונים, כאשר מנהלים בכירים חונכים ומטפחים אותם כשהם עולים בסולם הדרגות. בנוסף לדלפין ואנטואן, אלכסנדר (30), אחראי על מוצרים ותקשורת בטיפאני, פרדריק (28) הוא מנכ"ל מותג השעונים היוקרתי TAG Heuer, וז'אן (24) הוא ראש מחלקת השיווק ופיתוח המוצרים בחטיבת השעונים של לואי ויטון. הידוק האחיזה המשפחתית באימפריית האופנה מגיע על רקע גל של יורשים בחברות אחרות באירופה כמו למשל פראדה וזארה.