סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, אמר הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet כי "הממשלה קמה כדי להעביר תקציב, ואם זה לא יקרה זה הדבר החמור ביותר שיכול להיות". לדבריו, "הסכמתי ללכת לממשלה בגלל שאנחנו כבר שלוש שנים ללא תקציב, וזה אירוע שצריך לסיים אותו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוגע לטענות שההבטחות שלו לעצמאים נדחו ולא ימומשו השנה, אומר קארה כי "זה פשוט לא נכון. יש סיכום ביני לראש הממשלה ושר האוצר שעד 11 בנובמבר כל נושא רשת הביטחון לעצמאים יגיע לממשלה. ההצעה שתוגש לממשלה תכלול בתוכה את הפתרון המיטבי עבור עצמאים, שידבר על רשת ביטחון לצד המלחמה ברגולציה".
1 צפייה בגלריה
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה בריאיון אולפן ynet
אביר קארה
(צילום: קובי קואנקס)
עוד הבהיר קארה כי "אני מאמין בגישה ליברלית, למרות שלפעמים מנסים לייחס לי הבטחות אחרות, ודיברתי גם בעבר על יצירת רשת ביטחון לעצמאים שתתבצע בצורה וולונטארית. אחד הגופים שהעצמאים הכי כועסים עליהם זה ביטוח לאומי, כי 90% מהכסף שהעצמאים משלמים לו לא חוזר אליהם. אנחנו מציעים יצירת רשת ביטחון מתוך ההפרשה הקיימת, שלא יהיה מצב שעצמאי צריך להפריש עוד כסף, ובמקביל יוצעו מסלולים נוספים לעצמאים שייחשפו בהמשך".
יש רפורמות שהבטחתם להעביר והם נעלמו. מה יעבור בסוף בחוק ההסדרים? "הבאנו חוק הסדרים מאוד רחב עם הרבה מאוד רפורמות כי הכל היה תקוע. הכנסנו הרבה דברים פנימה שידענו שירדו, אבל עדיין הבאנו את התקציב הטוב ביותר שאפשר היה להביא לאזרחי ישראל בתקופה הנוכחית. למשל, המחירים הולכים לרדת אחרי רפורמת הייבוא. נעבור את המכשולים הקיימים".
בנוגע לדחיית מתן דמי אבטלה ואי מתן פיצויי פיטורים לעובדים שפוטרו בגלל שלא הסכימו להתחסן או להיבדק, אומר קארה כי "אני לא מכיר את כל הפרטים של החוק, אבל מס צריך לעבוד בשני כיוונים, וצריך לדעת לתת גם מס שלילי כדי שאנשים יבינו שלהתנהלות שלהם יש השפעות על הסביבה. השאלה צריכה להיות האם אדם שעושה נזק לציבור צריך לשאת בנטל שלו, בעצם כמו המס על סיגריות לדוגמה".
עוד התייחס קארה למצב העגום בחברה הערבית, ואמר כי "אני יודע שיש תוכנית ענקית של תקציבים גדולים שהולכים להשקיע במלחמה באלימות בחברה הערבית ובכלל. צריך להבין שמדובר בהזנחה של שנים ואנחנו מחוייבים לזה.
"בין השאר אזרחים רבים סובלים מפרוטקשן, אצלי זה בדם כי אני רואה את זה ערב-ערב. צריך לטפל בזה בחקיקה נוקשה ולהחזיר את הביטחון לאזרחים. המקרים שרואים הם חמורים, ואי אפשר וגם לא צריך לטייח את זה. צריך להבין שזאת גם סכנה ליהודים כי רואים מה קורה בבאר שבע, בנגב וכו'".