סגירת השמים בעקבות הקורונה שהשאירה בישראל אוכלוסייה גדולה מהרגיל, מאפשרת לרשתות המזון להציג צמיחה ביחס לשנה שעברה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ה'), צמחו מכירות רשתות המזון במאי האחרון בשיעור של 8.8% ביחס למאי אשתקד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בצמיחה משמעותית, אולם ביחס לחודש הקודם (אפריל 2020), נרשמה ירידה בשיעור של 0.4% בפדיון. זאת, בין היתר על רקע רכישות מוגברות באפריל לקראת חג הפסח ויום העצמאות וכן במסגרת ההצטיידות במזון בשל משבר הקורונה והחשש מסגר.
1 צפייה בגלריה
סופרמרקט בזמן הקורונה
סופרמרקט בזמן הקורונה
תור בסופרמרקט בזמן הקורונה
(צילום: יריב כץ)
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה בשוק המזון בחמשת החודשים הראשונים השנה עמדה על 10.7% ביחס לינואר-מאי אשתקד. על פי נתוני סטורנקסט, נראה כי הצמיחה בשוק המזון נמשכה גם בחודש יוני, כשבשלושת השבועות האחרונים עלו מכירות המזון ברשתות השיווק ב-4.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: הלבשה, הנעלה, כלי בית, קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, אופטיקה וציוד משרדי. אלא שבשל שינוי חד שהתקבל בנתוני חודש מאי ועל רקע משבר הקורונה, לא חושבו אומדני המגמה לסך כל פדיון רשתות השיווק ולקבוצת הסחורות.