לקוחות HOT דיווחו במהלך היום על תקלה נרחבת ברשת האינטרנט. התקלה גרמה לניתוקים, איטיות בגלישה ואף לחוסר יכולת לגלוש. לקראת השעה 18:00 עדכנה HOT כי התקנה טופלה ומקורה הייתה למעשה בספק HOT נט. כלומר, לקוח שמנוי בתשתית HOT אך גולש דרך ספק אחר - לא חווה תקלה. עם זאת, עדיין נרשמת האטה בגלישה.
תשתיות האינטרנט בישראל חוות עומס רב בחודש האחרון בצל המעבר של עובדים ותלמידים לעבודה ולימודים מהבית. חברת HOT דיווחה אף היא על עלייה של יותר מ-50% בתעבורת האינטרנט לעומת בימי שגרה. מאידך, עובדים מוקדי השירות במתכונת מצומצמת לאור צמצום כוח האדם בצל משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
קריסת מערכות
קריסת מערכות
תקלה נרחבת ב-HOT
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
גם ביתר חברות התקשורת מדווחים בשבועיים האחרונים על עלייה חדה בתעבורת הרשת. כחלק מהניסיונות להקל את העומסים פנה משרד התקשורת לחברת נטפליקס וביקש ממנה להקטין את השימוש ברוחב הפס שבו היא משתמשת במחיר של פגיעה באיכות השידור.
מ-HOT נמסר עם זיהוי התקלה כי "זוהתה תקלה בגלישה באינטרנט המשפיעה על חלק מלקוחות החברה. התקלה נבדקת עתה על ידי צוות טכני. אנו פועלים להחזיר את השירות לתקינות מלאה בהקדם האפשרי".
שעות לאחר מכן נמסר: "במהלך היום אירעה תקלת אינטרנט שמקורה בהוט נט. שירותי האינטרנט חזרו לכלל הלקוחות אולם נכון לרגע זה חלקם עדיין חווים איטיות בגלישה. אנו ממשיכים לפעול לייצוב הרשת במהירות ומצרים בפני כלל לקוחותינו, נמשיך לעבוד לילות כימים כדי לאפשר ללקוחותינו את חוית הגלישה והצפייה הטובה ביותר".
פורסם לראשונה: 13:09, 29.03.20