מנתונים ראשונים שנאספו על ידי הנאמן של רשת ג'מבו סטוק עולה כי חובות הרשת מוערכים נכון להיום בכ-40 מיליון שקל. כך עולה מדוח ראשוני שהגיש הנאמן עו"ד אמיר ברטוב.
מהדוח עולה כי חובות הרשת לבנקים נאמדים בסך כולל של כ-17 מיליון שקל, חובות לספקים נאמדים בכ-20 מיליון שקל וחובות בדין קדימה (לעובדים ורשויות) נאמדים בכ-1.65 מיליון שקל. הנאמן העמיד לאחרונה את הרשת למכירה באישור בית משפט. יש לציין כי לאחרונה בנק לאומי שהוא נושה של הרשת טען בפני בית המשפט כי סך חובות הרשת נאמדים בכ-13 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
ג'מבו סטוק
(ניצן גור)

"הבעלים טוען שאוים"

בדוח מצוין בנוסף, כי "הבעלים, רועי ונונו, יצר קשר עם הנאמן סמוך לאחר מינויו. ונונו מתגורר בחו"ל, במקום ובארץ שלא ידועים לנאמן (ונונו לא היה מעוניין למסור את מיקומו לנאמן). לטענתו, הוא עבר להתגורר בחו"ל כבר לפני כשנה ולאחרונה החליט שלא לשוב לארץ ולסגור את הרשת עקב איומים שקיבלו הוא ומשפחתו. הקשר של הנאמן עם ונונו נעשה לעת הזו רק באמצעות עורך דינו בתיאום מראש ובשיחות זום בלבד. לנאמן אין קשר ישיר עם ונונו. תחת מגבלות אלה משתף ונונו לעת הזו פעולה עם הנאמן והצהיר כי יסייע ככל יכולתו במידע ובהפעלה של הרשת ככל שהנאמן ימליץ על כך והפעלת הרשת תאושר בבית המשפט.
"נראה כי לונונו קשר אישי קרוב לעובדי הנהלת הרשת שהנאמן מעסיק ויש חשיבות לשיתוף הפעולה שלו בקשר להפעלתה הרשת והעסקת אנשים אלו. הנאמן מקווה ששיתוף הפעולה בעניין זה יתגבר לטובת האפשרות להפעלת הרשת כ'עסק חי' ומכירתה".
עו"ד אמיר ברטובעו"ד אמיר ברטובצילום: מוטי קמחי

רשת ג'מבו סטוק הוקמה בשנת 2016 ומתמחה בשיווק ומכירה קמעונית בפריסה ארצית למגוון רחב של מוצרי "הכל לבית" במחירים נגישים וכן מנהלת אתר סחר מקוון. הרשת הפעילה 18 סניפים, אולם סגרה לפתע את שעריה בפסח האחרון. הרשת העסיקה כ-300 עובדים. רועי ונונו שימש גם מנכ"ל החברה עד לקריסתה.
בדוח מציין הנאמן כי מהמידע שנמסר לנאמן הזמני עולה כי במהלך שנת 2021 התנהל מו"מ בין ג'מבו סטוק ובין החברה המנהלת של רום קרן ההשתלמות לעובדי הרשויות המקומיות ("קרן רום") וקרן מינהל, שביקשו לרכוש חלק בחברה.
"באמצע שנת 2022 נחתם הסכם השקעה בחברה עם קרן מינהל לפי שווי חברה בסכום פנטסטי של 122 מיליון שקל", נטען בדוח. "במסגרת עסקה זו השקיעה קרן מינהל ברשת סך של 15 מיליון שקל כנגד קבלת כ-12% ממניות חברת ג'מבו אחזקות. מרבית סכום זה שולם ישירות לידי הבעלים רועי ונונו, כאשר השלמת העסקה וחלק מהתשלום נעשו במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022 לאחר שהחברות היו צריכות לעמוד באבן דרך של פתיחת סניפים חדשים.
"לנאמן הזמני אין מידע ברור על סכומים כלשהם מהעסקה שהוזרמו לתוך פעילות החברות עצמן. פרטי העסקה והשתלשלות האירועים מאז התרחשה, שהביאו לכך שכעבור תשעה חודשים מביצוע ההשקעה לפי שווי של מעל 120 מיליון שקל סגרה הרשת את שעריה, טרם ברורים דיים לנאמן הזמני. יצוין, כי לטענת ונונו ההתחייבות שנלקחה במסגרת העסקה לפתיחת סניפים חדשים והתארכות המו"מ, כאשר במקביל החברה כבר מבצעת התחייבות זו בפועל, גרמה להכבדה על תזרים המזומנים של החברה ולקושי תזרימי מהותי שהכביד על פעילותה והיה גורם עיקרי לקריסתה. נושא זה טעון בדיקות נוספות כאשר יגיע העת לכך. עם זאת יצוין, כי העובדה שתשעה חודשים לפני קריסתה נעשתה בחברה השקעה של גוף מוסדי לפי שווי של לא פחות מ-120 מיליון שקל הינה דבר יוצא דופן בחריגותו".
עוד ציין הנאמן בדוח כי "ככל הנראה בשל הקושי התזרימי אליו נקלעה צמצמה החברה את המגוון והאיכות של המוצרים שהזמינה, מה שגרם ללקוחות לנטוש את סניפי הרשת ולהעדיף את המתחרים וכך נוצר מעגל שוטה שהזין את עצמו והעמיק את 'הבור' התזרימי אליו נקלעה החברה. מבדיקות ראשונות שביצע הנאמן הזמני עולה כי חלק לא מבוטל מסניפי החברה פעל בשנת 2022 במתווה הפסדי".
בדוח מציין הנאמן כי "בשלב זה ניתן לומר כי הנאמן קרוב למסקנה כי יש לחדש את פעילות הרשת באופן הדרגתי בד בבד עם מיצוי הליכי המכירה של הרשת וכי שילוב פעולות אלה עשוי להביא למיקסום התמורה לנושים. הנאמן מתעתד להגיש לבית המשפט בקשה נפרדת להפעלה הדרגתית".