רשת המלונות ישרוטל הודיעה הערב (ב') כי דירקטוריון החברה החליט לבטל את חלוקת הדיבידנד בסך 25 מיליון שקל שהתכוונה לחלק לבעלי מניותיה, עליו הודיע ביום חמישי האחרון למרות שהחברה מענקי קורונה בסך 36 מיליון שקל מהמדינה. בהודעת החברה לבורסה נכתב כי דירקטוריון החברה החליט היום לבטל את חלוקת הדיבידנד "לאור היותו קשוב לרחשי הציבור בעניין".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

3 צפייה בגלריה
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים של ישרוטל
(צילום: רוני בלחסן)

3 צפייה בגלריה
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל
ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל
(צילום: אריאל בשור)

מוקדם יותר היום אמר שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים שבה הציג את התקציב: ברור שזה דבר לא סביר שחברות שמרוויחות ומחלקות דיבידנדים גם מקבלות סיוע מהמדינה. הדבר הזה יטופל כי זה לא סביר, ואני מניח שהחברה עצמה לא תרצה לחכות אלא תחזיר את המענקים למדינה, זה ציפיה שלנו בלי שנעשה שום דבר".
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לפי תוצאותיה הכספיות שפורסמו בשבוע שעבר, החברה עברה לרווח נקי של 78 מיליון שקל ברבעון השני, ונכון לסוף יוני עמדו יתרות הרווחים של החברה הניתנים לחלוקה על סכום כולל של כ-799 מיליון שקל.
עיקר הביקורת הושמעה בשל העובדה שהרשת קיבלה כאמור ב-15 החודשים ממרץ 2020 ועד יוני 2021 מענקים בסך 36 מיליון שקל מהמדינה, רובם בגין השבת עובדים והטבות ארנונה. בנוסף נטען כי הרשתגבתה מחירים גבוהים בעונת הביקושים של חודשי הקיץ וניצלה את העובדה שהציבור הישראלי לא יכל לנסוע לחו"ל. יש לציין כי במחצית הראשונה של 2020 רשמה הרשת הפסד של 55 מיליון שקל.
יחד עם זאת, העובדה שלא תחלק דיבינד כעת היא "ענישה" למראית עין ולא מונעת מהחברה לחלק אותו בעתיד בעיתוי נוח יותר, ובינתיים לרשום אותו כרווח נצבר.
ליאור רביב מנכ"ל החברה אמר היום: "בשיא המשבר כשנתנו הנחות של 50% כדי להביא אנשים אך אחד לא אמר איזה זולים אתם על אף שאתם מפסידים כספים. אנחנו מרוויחים ואנחנו לא מתביישים בזה. חברה נועדה להביא רווחים לבעליה".