איקאה הודיעה אתמול (יום ג') כי תחזור לפעילות חלקית החל מהיום ותחזיר מאות עובדים מחל"ת, אך במהלך הלילה הודיעה כי תדחה את הפתיחה ב-24 שעות בגלל התנגדות משרד הבריאות.
החברה טענה אתמול כי היא יכולה לפתוח את החנויות באופן מלא, אך בחרה לפתוח את אולמות התצוגה בקומה התחתונה בלבד, כך שמסעדות וממלכת הילדים יישארו סגורים.
עם זאת, במשרד הבריאות טענו בתגובה כי "לא נתנו אישור לפתיחת החנות. עמדת המשרד היא כי חנות רהיטים ובכלל זה איקאה, אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית".
גורמים בחברה מסרו אמש כי: "כמו שהום סנטר ואייס פתוחים לקהל הרחב, כך גם חנויות איקאה ייפתחו לקהל הרחב אחרי שאיקאה העולמית איפשרה לפתוח רבע חנות - שבה נמכרים מוצרים חיוניים בלבד". אך כאמור במהלך הלילה בחברה חזרו בהם והודיעו שיידחו את הפתיחה במטרה לשכנע את המשרד כי אכן תפעיל את המחלקות החיוניות בלבד ולא את כל החנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בענף הקמעונאות מתלוננים כבר מספר שבועות על כך שרשויות מקומיות מאפשרות לחנויות סטוק כמו מקסטוק למכור מכל הבא ליד ואף הוגשה עתירה נגד המדינה בנושא. בנוסף, יצויין כי את האישור לפתיחת החנויות, כלל לא נותן משרד הבריאות. את הבחינה בשטח האם מדובר במוצרים חיוניים - עורכים פקחים של הרשות המקומית.
משרד הבריאות חטף לא מעט ביקורת כשאחרי הסגר הראשון איקאה מיהרה לפתוח את החנויות, שכן המדינה התירה אז פתיחה של חנויות שמוכרות כלים לבית. נטען כי איקאה קיבלה אישור משום שהבעלים של איקאה ישראל, שולם פישר, מקורב לליצמן.
בהודעה לעיתונות ששלחה החברה אתמול נמסר כי המחלקות שיפעלו בשלב זה הן: מוצרי חשמל למטבח, נורות, מזון, מטבחים, כלי עבודה, ברזים, כיורים, אינסטלציה, מזרנים, אביזרים חיוניים לאמבט, מוצרי כביסה וגיהוץ, אביזרי חשמל, אביזרי סלולר, סוללות וכלי אוכל.
1 צפייה בגלריה
תורים איקאה תור סניף ראשון לציון קורונה
תורים איקאה תור סניף ראשון לציון קורונה
סניף איקאה ראשון לציון
(צילום: אבי חי)
החברה החזירה לאחרונה את פעילות אתר האינטרנט שלה, כשהיא לא מאפשרת לרכוש את מלוא מוצרי הקטלוג באונליין. כמו כן, היא גובה מחיר משלוח גבוה על מה שהיא כן מוכרת באונליין: החל מ-250 שקל.
פורסם לראשונה: 15:31, 10.11.20