המסחר בניו יורק: נעילה מעורבת בוול סטריט. דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, S&P 500 איבד 0.4%, נאסד"ק עלה ב-0.2%. מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-1.1% לכ-37.96 דולר לחבית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המסחר במניית הרץ הופסק היום בשל סימני שאלה סביב תוכנית חברת השכרת הרכב למכור מניות שלה – ספציפית אחרי פנייה של רשות ני"ע (SEC) בבקשה להבהרות. הרשות הודיעה להרץ שהתוכנית שהציגה לגיוס הון באמצעות מכירת מניות כוללת כמה בעיות. "הודענו לחברה שיש לנו הערות על הדיווח שלה. ברוב המקרים, כאשר אתה מודיע לחברה שלרשות יש הערות היא אינה מתקדמת במהלך עד שההערות הללו יוסדרו", הסביר יו"ר ה-SEC ג'יי קלייטון (Jay Clayton) בשיחה עם CNBC.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט
(צילום: AP)
הרץ הגישה ב-22 במאי לבית המשפט בארה"ב בקשה להגנת צ'אפטר 11 במסגרת הליך פשיטת רגיל (הגנה הדומה להקפאת הליכים). הבקשה הוגשה לאחר שהחברה שהיתה ממילא בקשיים נפגעה באופן הרסני עם קריסת הביקושים בשל הקורונה.
מניית הרץ הגיע ב-26 במאי לתחתית של 26 סנט, אך מאז רשמה התאוששות מהירה ותוך מסחר תנודתי חריף. ביום שני שעבר. לאחר העלייה החדה והשווי החדש והמעודד, החליטה ההנהלה בחמישי שעבר לבקש אישור מבית המשפט למכור מניות במיליארד דולר, צעד נואש אחרון לגיוס הון, עם סיכוי קלוש לשיקום החברה.
הבקשה אושרה ביום שישי, אף שהיא חריגה מאוד בהליך של צ'אפטר 11 שכן בעלי מניות הם האחרונים בתור ברשימת הנושאים במצב של מימוש נכסים. ואכן הרץ צירפה להודעה על המכירה שלה אזהרה בעניין, לפיה שווי המניות עלול להיות אפסי.

קיצוץ בבנק הגדול באירופה

רשת בתי הקולנוע השלישית בגודלה בארה"ב מתכוננת לפתיחה מחודשת: סינמרק (Cinemark) הודיעה היום כי בכוונתה לפתוח בהדרגה את האתרים שלה ברחבי ארה"ב. הפתיחה תחל כבר החודש וסינמרק הציבה את 17 ביולי כתאריך היעד שבו כל בתי הקולנוע שלה כבר יפעלו.
שלב ראשון במהלך יהיה בטקסס, שם ייפתחו האתרים כבר ב-19 ביוני, כולומר בעוד יומיים. בשאר המדינות תחודש הפעילות בתאריכים שונים החל מה-3 ביולי ועד כאמור ה-17 בחודש. התאריך נקבע גם מתוך השאיפה של הרשת להגיע לפעילות מלאה רגע לפני היציאה של מולאן, הסרט המדובר של דיסני.
קיצוץ עצום ב-HSBC: הבנק הגדול באירופה ואחד הגדולים בעולם צפוי לחתוך 35,000 משרות בטווח הזמנים הבינוני. הענק הפיננסי הבריטי, שעיקר פעילותו באסיה, מעסיק 235 אלף עובדים ברחבי העולם. מהלך הפיטורים שתוכנן כבר בחודש פברואר הוקפא בחודש מרץ בשל מגיפת הקורונה (הבנק ציין אז כי זו תהיה טעות לפטר עובדים בתקופת המשבר). עתה כאמור הוא מוציא לפועל את התוכנית.
במזכר שהעביר המנכ"ל נואל קווין לעובדים הוא מציין בין היתר: "אנו לא יכולים להקפיא את הפיטורים הללו הללו לזמן בלתי מוגבל. השאלה כל הזמן לא היתה 'אם', אלא 'מתי'.  עוד ציין קווין כי ביקש מהמנהלים הבכירים לחפש דרכים לקצץ בעלויות גם במחצית השנייה של השנה. מניית הבנק צמחה ב-27% מאז תחילת מרץ, ובעקבות משבר הקורונה הפריש הבנק בדו"חות הרבעון הראשון שלו 3 מיליארד דולר להפסדי אשראי.

השפעות הקורונה ממשיכות

היצוא מיפן צלל ב-28.3% בחודש מאי, בהמשך לירידה של 21.9% בחודש אפריל והרבה מעבר לתחזיות הכלכלנים שציפו לירידה של 22.7%. היבוא ליפן ירד ב-26.2%, התחזיות עמדו על נסיגה של 12.9%.
2 צפייה בגלריה
שינזו אבה ראש ממשלת יפן על מסך ב טוקיו
שינזו אבה ראש ממשלת יפן על מסך ב טוקיו
שינזו אבה ראש ממשלת יפן על מסך בטוקיו
(צילום: EPA)
היצוא לארה"ב צלל במאי ב-50.6%, בעיקר בשל הנפילה בביקושים למכוניות וחלקי רכב. היבוא מארה"ב נחתך ב-28%. היצוא לאוסטרליה ירד ב-50.6%, ומנגד היצוא לסין ירד ב-12%.
בנעילה באסיה, מדד ניקיי ירד הבוקר ב-0.6%, האנג סנג עלה ב-0.6%, שנגחאי וקוספי עלו ב-0.1%, בורסת סידני עולה ב-0.8%.
פורסם לראשונה: 07:38, 17.06.20