נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שוקל תוכנית להשקעה בתשתיות בהיקף של טריליון דולר על מנת להחיות את הכלכלה לאחר המשבר שגרם נגיף הקורונה. כך לפי דיווח של בלומברג היום (ד'). לפי הדיווח, שהביא את הדברים מפי מקורות שביקשו שלא להזדהות, גרסה ראשונית של התוכנית מגובשת כעת על ידי משרד התחבורה.
על פי התוכנית, רוב הכסף ייועד לעבודות תשתית של כבישים וגשרים, בעוד ששאר הכסף יוקדש לבניית רשת ה-5G בארה"ב ולשיפור שירותי האינטרנט באזורים כפריים של המדינה, כך על פי המקורות. טראמפ אמור לדון בנושא הפס הרחב באזורים הכפריים באירוע בבית הלבן בהמשך השבוע.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: AP)
הנשיא העלה מספר הצעות להשקעות בתשתית במהלך כהונתו, ובשנה שעברה הסכים עם המפלגה הדמוקרטית על תוכנית של שני טריליון דולר, אשר לא יצאה בסוף לפועל. בינואר הציע בית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים תכנית משלו בהיקף 760 מיליארד דולר להשקעה בחידוש תשתיות במשך חמש השנים הקרובות. עדיין לא ידוע האם ממשל טראמפ יממן את התכנית, לאחר שמקור המימון היווה נקודה בעייתית מרכזית בתוכניות תשתית קודמות שהועלו על ידי טראמפ.
טראמפ מעדיף לשלם על התוכניות בכמה שפחות כסף ממשלתי, ולערב בהן את המגזר הפרטי, בעוד יריביו הדמוקרטים מעדיפים שרוב הכסף יגיע ממימון ממשלתי. ג'אד דיר, דובר הבית הלבן אמר: "מאז שנכנס לתפקידו, הנשיא טראמפ פעל ברצינות לגבי חבילת תשתיות דו-מפלגתית שתבנה מחדש את כבישינו וגשרינו המתפוררים, תשקיע בתעשיות עתידיות, ותקדם את היעילות".
טראמפ אמר שתוכנית התשתיות שלו בהיקף שני טריליון דולר תנצל את שיעורי הריבית הנמוכים, שיאפשרו לממשלה להלוות כסף בעלויות מינימליות. הוא מתמקד בנושא שיפור התשתיות כחלק ממאמציו להיבחר מחדש בבחירות בנובמבר הקרוב. "עם שיעורי הריבית בארה"ב העומדים על אפס, זה הזמן לעשות את העבודה שמתעכבת כבר עשורים", צייץ טראמפ.