הקרב בין נחום ביתן, בעל השליטה ברשת הסופרמרקטים יינות ביתן, לבין היו"ר שלמה רודב מגיע לשיאו. ביתן פיטר את רודב מתפקידו וביטל את הכרטיס המגנטי שמאפשר לו להיכנס למשרדי החברה. זאת כיוון שרודב ביקש לאשר היום (ג') בדירקטוריון החברה את העסקה למכירת השליטה ביינות ביתן לקבוצת הפניקס. מכתב הפיטורים נשלח לרודב כבר אמש מידי פרקליטו של ביתן, במייל.
1 צפייה בגלריה
שלמה רודב, נחום ביתן
שלמה רודב, נחום ביתן
משמאל: בעל השליטה ביינות ביתן נחום ביתן, והיו"ר שלמה רודב
(צילום: אלדד רפאלי)
ביתן הכין שורה של מסמכים משפטיים מטעם שני משרדי עורכי דין, כדי להכשיר את הדחתו של רודב עוד לפני ישיבת הדירקטוריון.
בנוסף, מינה רודב דירקטוריון חדש, בהובלת אבי טולדנו שמונה ליו"ר החדש במקומו של רודב. עוד נודע לכלכליסט כי הדירקטוריון החדש מכונס כבר לישיבה בשעה זו. הישיבה לאישור עסקת הפניקס שכינס רודב נועדה לשעה 10:00.
המצב האבסורדי הוא שדירקטוריון החברה הקודם כלל שני אנשים בלבד, רודב ששימש יו"ר, ואשר הובא ע"י ביתן עצמו, לדרישת הבנקים, וביתן שאת מקומו מילא אבי טולדנו כדירקטור חליף.
לא מדובר במהלך פשוט. רודב מקבל גיבוי של הבנקים הנושים של ביתן, שלא יסבלו מצב של פגיעה בו.
בפני ביתן עומדות כרגע ארבע הצעות לרכישת הרשת. המציעים הם הפניקס, איפקס ועדי צים, רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה ואלקטרה צריכה של האחים מייקי ודני זלקינד. ככל הנראה העסקה תחתם עוד השבוע וביתן ימכור את השליטה בחברה.
לעומת ביתן, שמעדיף כרגע את העסקה עם זלקינד או עם בן משה, רודב תומך בעסקה עם הפניקס, שהגישה הצעה חדשה השבוע.
הקרב בין השניים צפוי להיות קשה ואולי אף להגיע לבית המשפט. גורמים בסביבת החברה טוענים כי ביתן נחוש לדחות את ההצעה של הפניקס, ולבחור בהצעה של האחים זלקינד ואלקטרה צריכה או להמשיך את המגעים מול מוטי בן משה. בן משה עצמו אמר הבוקר לכלכליסט כי לא הגיש הצעה לרכישת החברה.
ההצעה של הפניקס היא נמוכה יותר מההצעות האחרות, אבל בעלת היתכנות גבוהה בהרבה, ובשלות, שכן הפניקס בוחנת את העסקה כבר מספר חודשים. גם עדי צים וקרן איפקס של זהבית כהן מנהלים מגעים ומציעים הלוואה המירה למניות שתשמש לפרעון הבנקים.