הושלם מכרז להקמת פרויקט פינוי בינוי בהיקף של 315 יחידות דיור חדשות בשכונת נווה אליעזר בדרום מזרח תל אביב. קבוצת אלמוגים דיווחה היום (א') לבורסה כי זכתה יחד עם חברת יוסי אברהמי בקול קורא להצעות יזמים לביצוע הפרויקט ברחוב תקוע בשכונה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-320 מיליון שקל.
מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שמקודם על ידי עיריית תל אביב-יפו, באמצעות החברה-הבת עזרה ובצרון, במסגרתו האחרונה ארגנה את הדיירים במתחם, תכננה את התב"ע (תוכנית בניין עיר) והביאה לאישורה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. עם פרסום התוכנית להתנגדויות בנובמבר האחרון, יצא קול קורא פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט.
3 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי רחוב תקוע שכונת נווה אליעזר תל אביב
פרויקט פינוי בינוי רחוב תקוע שכונת נווה אליעזר תל אביב
פרויקט פינוי בינוי ברחוב תקוע שבשכונת נווה אליעזר בתל אביב
(הדמיה: 3dstudio)
להליך הוגשו 14 הצעות, כאשר התמורות בהצעות הראשונות נעו בין הצעת הבסיס המינימלית של תוספת 12 מ"ר לדירה, חניה ומרפסת ועד תוספת של 23 מ"ר לדירה. בסופו של הליך מו"מ בין ההצעות המובילות, החליטו הדיירים לבחור בהצעה שמאפשרת תוספת של 25 מ"ר לדירה המקורית.
במסגרת הפרויקט יהרסו 4 בנייני רכבת ישנים עם 96 דירות ברחוב תקוע 11-33 לטובת 4 בניינים בני 8 קומות ומגדל בן 23 קומות. כמו כן, התוכנית כוללת שטחי מסחר בהיקף של 350 מ"ר וכן שדרה ירוקה שתקשר בין שתי גינות קיימות. תכנון התב"ע בוצע על ידי מיכל יוקלה מסטודיו מיא אדריכלים.
מדובר בפרויקט שני שיוצא לדרך במסגרת המודל של עזרה ובצרון. בחברה מציינים כי התהליך הושלם בתוך 4 שנים בלבד, כאשר לרוב קידום פרויקטים כאלה נמשך כעשור. הפרויקט הראשון שנוהל במתווה זה נמצא ברחוב לה-גווארדיה בשכונת יד אליהו. הפרויקט השלישי ברחוב מעפילי אגוז בשכונת כפר שלם מצוי בשלב פרסום קול קורא שצפוי להסתיים בסוף יולי.
בתוך כך, קבוצת רוזיו דיווחה היום כי קיבלה היתר בנייה מהוועדה המקומית להקמת פרויקט פינוי בינוי ברחוב בן סרוק 22-24 במתחם סומייל בשכונת הצפון הישן בתל אביב. במסגרתו יהרסו 2 בניינים משנות ה-50 של המאה הקודמת הכוללים 22 דירות לטובת בניין בוטיק בן 8 קומות עם 48 דירות חדשות.
מתחם סומייל משתרע על שטח של 45 דונם בין הרחובות אבן גבירול, ז'בוטינסקי וארלוזורוב. הדיירים יקבלו תוספת של 8-12 מ"ר לדירה הקיימת, מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר, מחסן וחניה תת קרקעית. הפרויקט עתיד לעלות על הקרקע בחודש ספטמבר הקרוב ואכלוס הדירות צפוי לעוד כשנתיים וחצי.
3 צפייה בגלריה
פרויקט בן סרוק מתחם סומייל רחוב אבן גבירול תל אביב
פרויקט בן סרוק מתחם סומייל רחוב אבן גבירול תל אביב
פרויקט בן סרוק במתחם סומייל ברחוב אבן גבירול
(הדמיה: Evolve media)

דירה להשכיר בבני ברק, מחירי שיא ברמת השרון

בשבוע שעבר הודיעה החברה הממשלתית דירה להשכיר כי קבוצת אשטרום זכתה במכרז להקמת פרויקט ראשון של שכירות ארוכת טווח בשכונת מגורים חדשה בעיר בני ברק, מצפון לשטח העירוני הבנוי של העיר ודרך אם המושבות, בסמוך לכביש 4, המשתרעת על שטח של כ-790 דונם. מדובר בתוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ואושרה על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) והיא כוללת 2,100 יחידות דיור חדשות, מהם 219 דירות להשכרה ב-5 בניינים.
מחיר הזכייה במכרז עומד על 127 מיליון שקל, סכום המשקף עלות קרקע ליחידת דיור של כ-580 אלף שקל. הפרויקט כולל שני מגרשים בהם יוקמו 5 בניינים, בשילוב כ-500 מ"ר עבור מוסדות ציבור וחזית מסחרית של כ-900 מ"ר. זהו הפרויקט החמישי שתקים אשטרום עבור דירה להשכיר אחרי שהקימה מתחמים עם 1,400 דירות בשכונת נאות פרס בחיפה, במתחם הגדנ"ע ובמתחם המשתלה בתל אביב ופרויקט הדסה הקטנה בירושלים.
3 צפייה בגלריה
פרויקט דירה להשכיר בני ברק
פרויקט דירה להשכיר בני ברק
פרויקט דירה להשכיר שתקים קבוצת אשטרום בבני ברק
(הדמיה: טוטם)
בתוך כך הודיעה רמ"י בשבוע שעבר על השלמת המכרזים להקמת השכונה החדשה נווה גן ברמת השרון, המכונה גם "רצועת הנופש מערב", וממוקמת צפונית לשכונת נווה גן הוותיקה ולשכונת תל ברוך בתל אביב ודרומית לכפר הירוק. במכרז להקמת 827 דירות ב-5 מתוך 6 מהמתחמים זכתה חברת ICR ישראל קנדה ראם מגורים, בבעלות משותפת של ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר וראם מגורים בשליטת האחים נקש, רז עודד ואבי חורמרו.
החברה, בניהולו של מורדי שבת, תשלם עבור הקרקע בשטח של כ-30 דונם סכום של 1.9 מיליארד שקל – מחיר שיא לקרקע ברמת השרון (2.24 מיליון שקל). יהא תקים 35 בניינים וכן שטחי מסחר בהיקף של 2,113 מ"ר. חטיבת קרקע זו מתווספת ל-380 יחידות דיור נוספות ב-10 בניינים וכן שטח מסחרי של כ-1,000 מ"ר שתקים החברה באותה שכונה יחד עם חברת צמח המרמן. במתחם השישי זכתה חברת אוזן בניה שתבנה 80 דירות ותשלם כ-185 מיליון שקל לרמ"י – סכום המשקף מחיר של 2.3 מיליון שקל קרקע לדירה.