הקרב על אספקת הלחם לצה"ל: משרד הביטחון הודיע היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי מאפיית ברמן תספק לחם לבסיסי צה"ל במרכז ובצפון הארץ החל מה-1.7.2021. זאת, לאחר ששני הצדדים הסכימו למחוק את העתירה שהגישה המאפייה בתביעה כי משרד הביטחון יקיים את זכייתה במכרז, לאחר שכאמור הושגה הסכמה בנושא.
במסגרת המכרז, המאפייה עתידה לספק את הלחם לבסיסי צה"ל למשך שנתיים, עם אופציה להארכה של שנה נוספת. זאת, החל מחודש יולי ולא מעת הזכייה במכרז לפני מספר חודשים. את מאפיית ברמן ייצגו עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון ממשרד קוסטליץ ושות'.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כזכור, רק בתחילת החודש חברי ועדת הכספים של הכנסת דרשו לבטל את המכרז, שתוצאותיו עלולות להוביל לפיטורי 150 עובדים לפחות בעיר שאין בה מקומות עבודה חדשים - קריית שמונה.
1 צפייה בגלריה
המאפייה המרחבית קריית שמונה
המאפייה המרחבית קריית שמונה
המאפייה המרחבית קריית שמונה תסגר?
מנכ"ל משרד הכלכלה, דוד לפלר, עורר סערה בדיון כאשר ציין שמאפיית ברמן שזכתה במכרז בעלות של כמחצית מעלות הלחם המפוקח, מבקשת מנגד את ייקור מחיר הלחם לציבור הכללי בפני ועדת המחירים.
הסיפור החל לפני כחצי שנה, אז פרסם משרד הביטחון מכרז חדש לאספקת לחם לצה"ל. המאפייה המרחבית מקריית שמונה, שסיפקה עד אז את הלחם לכל צה"ל, הפסידה במכרז וזכתה באספקה רק למחוז דרום, בעוד ברמן זכתה באיזור המרכז והצפון.
עם זאת, למרות שהוכרזו הזוכים, המכרז התעכב והמאפייה המרחבית המשיכה לספק את הלחם לצה"ל, זאת בשל התערבות של משרד הכלכלה וגורמים פוליטים שהזהירו כי ללא הזכייה קיימת סכנה ממשית להמשך קיומה של המאפייה בקריית שמונה.
לפני חודש הגישה ברמן את העתירה המנהלית הנ"ל ובה נטען: "במציאות מתוקנת, מנכ"ל משרד ממשלתי לא היה מעלה על דעתו לפנות למנכ"ל משרד ממשלתי אחר, ומנסה להתערב בהליך מכרזי שלא התקיים על-ידי משרדו, וכל שכן כשמדובר בהליך שהסתיים והוכרזו הזוכים בו. מדובר בעולם הפוך. לא ייתכן שמדינת ישראל תקיים בידה האחת הליך מכרזי שלם, ובידה האחרת תחסום את הוצאתו אל הפועל, ושמשתתפת שהפסידה במכרז, תזנח את האפשרות שהעניק לה המחוקק לפנות לערכאות ולתקוף את תוצאות המכרז בדרך חוקית, וחרף זאת, תתדפק על דלתות משרדיהם של פוליטיקאים ופקידי ציבור, והם מצידם יסייעו לה כדי לגרוף הון פוליטי בתקופת בחירות".