התאחדות האולמות וגני האירועים החליטה אתמול (ו') בדיון חירום שקיימה להמליץ לכל בעלי האולמות על ביטול מלא של כל האירועים - עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הנחיות משרד הבריאות לאסור התכנסות של מעל 100 איש. המלצת ההתאחדות נוגעות לכל האירועים, בהם חתונות, בר/בת מצוות, חינות, בריתות ועוד.
להחלטה הקשה תג מחיר לא פחות קשה: כ-40 אלף עובדי תעשיית האירועים יפוטרו או ייצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת) כל עוד ההחלטה בתוקף - כלומר לזמן בלתי מוגבל.
1 צפייה בגלריה
מסיבה מועדון
מסיבה מועדון
כל האירועים יבוטלו
(צילום: shutterstock)
"ענף האירועים קרס כלכלית לחלוטין. נכון לרגע נראה כי 40 אלף עובדים יפוטרו או ייצאו לחל"ת באופן מיידי. זו הפעם ראשונה שבה לא יתקיימו אירועי שמחה בישראל באופן גורף", מסר לכלכליסט אביב שזירי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים.
ביום חמישי האחרון אמר שזירי באולפן ynet: "אנחנו בצונאמי כלכלי שכנראה מישהו פספס ולא חשב עליו לעומק. אף אחד לא דיבר איתנו - לא משרד האוצר, לא משרד הבריאות, לא ראש הממשלה. לא הנחו אותי, לא הביאו לי צו, לא אמרו לי מה אני אמור לעשות. אנשים בכאוס מוחלט".
שזירי מתח ביקורת על דבריו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, באולפן ynet, לפיהם המדינה נכנסת למשבר הקורונה "במצב טוב". "הוא מתעתע בכם, בציבור ובמיוחד בנו. סיוע של שמונה מיליארד זה נשמע גדול, פופוליסטי, מדהים. אבל הסכום הזה לא ניתן כמענק אלא כהלוואה", אמר, "בהלוואה הזו אני לא מקבל מיליארד, אני מקבל אולי 500 אלף".
הוא הוסיף: "כבעל עסק, היום יש לי חתונה שלא מתקיימת – זה 100 אלף בקירוב, אם לא 150 או 200. 100 היום, 100 מחר. עשרה ימים ואני במיליון שקל. זאת בעיה תזרימית - אין לי מיליון שקל. אני צריך לשלם לספקים ולעובדים הקבועים שלי, שכירויות של מאות אלפים, ארנונה, מס, למרות שכנראה שיקלו עלינו - עדיין יש לנו התחייבויות לספקים ואנחנו נפרדים ממיליון שקל בעשרת הימים הקרובים".