אמזון הודיעה לעובדים שהיא מתכננת להחזיר את העבודה למשרדים עד הסתיו השנה. זאת לאחר יותר משנה של עבודה מהבית עקב מגפת הקורונה. לדברי החברה: "מתכננים לחזור לתרבות עבודה ממוקדת משרד, כבסיס העבודה שלנו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השבוע חשפה ענקית הקמעונאות האמריקנית פרטים חדשים על התוכנית שלה להחזרת העבודה למשרדים. לאחר שבעבר קבעה החברה שתאריך החזרה יהיה ב-30 ביוני, כעת הודיעה שתאריך את תקופת העבודה מהבית ושתחזיר את העובדים בהדרגה, אבל במטרה שרובם יחזרו למשרד במהלך 2021.
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
"לוחות הזמנים של החזרה למשרד ישתנו בהתאם למדינה, בהתאם לשיעור התחלואה בה וכמות החיסונים, ואנו מצפים שחזרתנו למשרד תהיה הדרגתית", מסרה אמזון בבלוג הרשמי של החברה. "ככל שהחיסונים יהיו זמינים באופן נרחב יותר בחודשים הקרובים בארה"ב, אנו מצפים כי אנשים רבים יותר יתחילו לחזור למשרד במהלך הקיץ, ושרובם יחזרו עד לתחילת הסתיו".
אמזון לא תדרוש מהעובדים לקבל חיסון לפני שהם חוזרים למשרדים, אך החברה מעודדת עובדים להתחסן ברגע שהם זכאים לכך, כך על פי דובר אמזון.
באוגוסט השנה הודיעה אמזון כי תגייס 3,500 עובדים למשרות מטה ובמקביל תגדיל ב-83.6 אלף מ"ר את שטחי המשרדים שלה בשש ערים ברחבי ארה"ב. מהלך זה הדגיש את נכונותה להשיב את מועסקיה לעבודה בחללים משותפים, על אף אי הוודאות בצל המגפה העולמית.
אמזון לא פירטה בהודעתה מה לוחות הזמנים המדוייקים של החזרה לעבודה עבור עשרות אלפי העובדים של משרדי החברה בסיאטל, אשר נשארו ריקים רוב השנה האחרונה. ללוחות הזמנים השפעה ישירה על מסעדות וברים ברחבי קמפוס אמזון במרכז העיר, אשר סובלים מהמגפה כבר למעלה משנה.
כאשר הקורונה החלה להתפשט בארצות הברית, במרץ 2020, אמזון הייתה בין החברות הראשונות ששלחו את העובדים לעבוד מהבית. הדבר פגע מייד בעסקים קטנים רבים בסביבה, אשר ראו ירידה ניכר בהכנסות והתקשו להתאושש, אפילו אחרי שהמסעדות הורשו להיפתח מחדש תחת הגבלות. מספר מקומות נסגרו לצמיתות.
אמזון מסרה כי סיפקה יותר מ-15 מיליון דולר ליותר מ-900 עסקים קטנים מקומיים באזור באמצעות קרן הסיוע שלה ודחתה תשלומי שכירות למסעדות הממוקמות בבניינים שלה, אך גורלם של העסקים שנשענים על נוכחותם של עובדים במשרדים בקמפוס של אמזון עדיין לא ברור.
ההודעה של אמזון בדבר החזרה לעבודה במשרדים משמעותית, שכן תאגידים אחרים עם משרדים באזור, כמו מיקרוסופט, פייסבוק ואובר, הודיעו לאחרונה על תוכנית חזרה גמישה יותר שכוללת גם עבודה מרחוק וגם עבודה במשרד.