רשות המיסים הודיעה הבוקר (ה') כי בדקה מחדש ועדכנה את תקרות ההכנסה ואת שיעור ההטבה במס של 59 מתוך 481 יישובים בפריפריה, כאשר ב-57 יישובים מתוכם שווי ההטבה גדל. כך למשל, ההפחתה בהטבת המס של תושבי דימונה בוטלה לגמרי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
תושבים המתגוררים ביישוב מתוך רשימת היישובים שנקבעת מדי שנה זכאים לזיכוי ממס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית (משכורת, פנסיה, הכנסה מעסק לעצמאים, תשלומים מקופות גמל, מענק פרישה וכו'), עד תקרה מסוימת. כעת, רשות המיסים עדכנה את אותה תקרה המאפשרת זיכוי ממס על הכנסה גבוהה יותר עבור תושבי היישובים המזכים.
2 צפייה בגלריה
השכונת השחר, דימונה
השכונת השחר, דימונה
השכונת השחר, דימונה
(צילום: חיים הורנשטיין)
רשות המיסים מעדכנת מדי פעם את שיעורי ההטבות. בעבר, כאשר הוצאו מספר ישובים מהרשימה, בין השאר בשל שינוי הקריטריונים למתן הטבות רק לחלק מישובי עוטף עזה וגבול לבנון (לפי מרחק מהרצועה והגבול), התכנסה ועדת הכספים והרחיבה מאד את רשימת הישובים הזכאים עד שהגיעו ליותר מ-450.
כך למשל, תושבי ירוחם זכאים להטבת מס של 18% עד לתקרה שנתית של 251,520 שקל, תושבי דימונה יקבלו 16% עד לתקרה של 206,400 שקל, תושבי חניתה, כפר ראש הנקרה, שומרה ונוספים זכאים להטבה של 14% עד לתקרה של 212,880 שקל ותושבי חצור הגלילית, ירכא, המושבה כנרת, ואבן מנחם זכאים להטבה של 12% עד לתקרה של 206,400 שקל בשנה.
הזכאים להטבה הם כל מי שהתגוררו לפחות 12 חודשים ברציפות באחד מהיישובים שמפורטים ברשימה שנקבעה לגבי אותה שנת מס (או בכמה מהם בתנאי שתקופת המגורים הרציפה בהם הייתה לפחות 12 חודשים). גובה הזיכוי והתקרה נקבעים בהתאם ליישוב.
מי שהתגוררו ביישוב במשך כל שנת המס יהיו זכאים למלוא ההטבה. מי שהתגוררו ביישוב רק בחלק משנת המס (למשל, אם עברו להתגורר ביישוב באמצע השנה או עזבו את היישוב במהלך השנה), יהיו זכאים באותה שנה רק לחלק היחסי של ההטבה בהתאם למשך מגוריהם ביישוב באותה שנה (וכל עוד התגוררו לפחות 12 חודשים ברציפות ביישוב).
יצוין כי הזכאות ניתנת רק למי שמרכז חייהם הוא ביישוב המזכה. כך למשל, מי שעובדים בתל אביב ומתגוררים בה בדירה שכורה וחוזרים מדי סוף שבוע למשפחתם בקריית שמונה, אינם זכאים להטבה.