זעזוע ברשת סבן אילבן: ל-ynet נודע כי שבעה חודשים בלבד לאחר השקתה בישראל, מנכ"ל הרשת אבינועם בן מוחה הודיע על רצונו לסיים את התפקיד בעקבות חילוקי דעות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הרשת שפועלת בישראל תחת זיכיון שקיבלה אלקטרה מוצרי צריכה בשליטת האחים זלקינד, הושקה בינואר 2023 עם פתיחת סניף הדגל בדיזנגוף סנטר. בן מוחה הגיע לתפקיד מנכ"ל סבן אילבן מתנובה, שם שימש מנהל התחום המוסדי.
1 צפייה בגלריה
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
מדובר ברשת חנויות הנוחות האמריקנית, הגדולה בעולם עם 84 אלף סניפים ב-19 מדינות שפועלת בשירות עצמי בתחום המזון המהיר שנמכר בסניפיה. ההשקה חשפה בעיה של ציבור ישראלי - גדול ממה שציפו באלקטרה - שניצל את שיטת השירות העצמי והתחמק מתשלום.
כזכור, הרשת מציעה, לצד מגוון מצומצם של מוצרי נוחות, שורת מכונות בהפעלה ותשלום עצמי על ידי סריקת קוד לקפה, גלידה, משקאות קלים, סמודיס, נקניקיות, מאפים ועוד במחירים נגישים. בתחילת דרכה הרשת לא עבדה בשבת, אבל בהמשך עברה לפעול גם בשבת.
אלקטרה התחייבה במסגרת הזיכיון להשקיע עד סוף 2024 כ-60 מיליון שקל במותג ובפתיחת עשרות סניפים ברחבי הארץ. עד כה נפתחו 10 חנויות, שתיים מהן מחוץ לתל אביב - בהוד השרון ובפתח תקווה.
למרות שישראל מאופיינת בריבוי חנויות נוחות ופיצוציות ויש הטוענים כי הקטגוריה רוויה, באלקטרה טענו כי יש מקום לסבן אילבן כמי שתביא "חוויה קמעונאות ייחודית".
יש לציין כי בינתיים, כניסתה של הרשת לישראל לא עשתה את האפקט המצופה. בנוסף, הסניפים בתל אביב, כמו שאר בתי העסק באזור, סובלים מהשפעת הפגנות המחאה שבפוגעת בעסקי המזון בעיר, ומעליית מחירי חומרי הגלם. באלקטרה מתכננים בהמשך להפעיל ולפתוח את הסניפים בזכיינות, מה שיקל על הוצאותיה בגין הזכיון.
עוד יצויין כי במקביל לסבן אילבן, אלקטרה גם קיבלה ומתמודדת עם הזיכיון להפעלת קרפור בישראל במקום סניפי רשת יינות ביתן שנרכשה על ידה לפני כשנתיים ועדיין מסבה הפסדים.