בניגוד לחוק? המועצה לצרכנות פנתה לרמי לוי בתלונה בטענה שהרשת מפרסמת באתר האינטרנט שלה, רמי לוי אונליין, זמני משלוח ארוכים מהקבוע בהוראות חוק הגנת הצרכן. לפי החוק, יש לקבוע עבור הצרכן זמן המתנה של שעתיים בלבד ומותר לבית העסק לאחר עד שעתיים אחרי המועד הזה. מעבר לכך: ישלם קנס לצרכן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במכתב ששלחה המועצה לרשת נכתב כי "בעת הזמנת משלוח לאזורים מסוימים, הצרכן נדרש לבחור טווח של ארבע שעות (18:00-14:00 או 22:00-18:00) מבלי שניתנה לצרכן אפשרות לבחור בטווח שעות קצר יותר ומבלי שניתנה לו האפשרות להמתין לקריאה טלפונית.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי בת ים
רמי לוי בת ים
רמי לוי
(צילום: שמוליק דודפור )
"החוק קובע לגבי הגעת טכנאי או שליח (כולל משלוחי מזון) כי 'זמן ההמתנה לנותן שירות לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה ואולם נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום האמור ולבד שזמן ההמתנה של הצרכן במעונו לא יעלה על שעתיים והובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה כאמור אם בה כדי להקל עליו'. על כן, קביעה של טווח המתנה של ארבע שעות לצורך אספקת משלוח, מהווה הפרה של הוראות הדין".
החוק קובע פיצוי ללא הוכחת נזק של 300 שקל לכל איחור של שעתיים מעבר לטווח של שעתיים ושל 600 שקל לאיחור של מעל לשלוש שעות מעבר לטווח. בעבר פרסמנו כי רשתות כמו שופרסל סירבו לפצות צרכנים על איחורים לפי חוק הגנת הצרכן. רשת ויקטורי קבעה טווח של שלוש שעות (לכאורה בניגוד לחוק) באתר שלה, אך פיצתה כחוק צרכן שהתלונן על איחור של מעל לשעתיים - ב-300 שקל. שליח של חצי חינם איחר בארבע שעות אחרי הטווח שנקבע ופיצה לקוחה ב-600 שקל בתלושים.
בניגוד לטענות של חלק מהרשתות, חוק הטכנאים שהורחב לפני כשנתיים גם למשלוחים בהחלט חל גם על משלוחי מזון. במועצה מסרו כי החוק חל "על משלוחים בהזמנות מקוונות וגם על משלוחים שנעשים בקנייה בסניף.
"חוק הטכנאים חל גם על הובלה של טובין (סחורה) ובכלל זה על משלוחי מזון, בין אם נרכשו אונליין ובין אם נרכשו פרונטלית. הנושא של פיצוי על איחור חל על הרשתות וחל על כל מי שמכר מוצר לצרכן. הדבר היחיד שלא חל זה סעיף קטן שקובע שביקור במענו של צרכן יהיה בין השעות 8:00 עד 19:00 (לכן הרשתות יכולות לקבוע משלוחים גם ל-21:00 ו-22:00)".
בנוסף, במועצה קובלים על כך שזמן המשלוח האחרון ברמי לוי אונליין הוא 22:00, מה שעלול להוביל כך שהמשלוח מגיע לצרכן אחרי חצות. במועצה מבקשים שהזמן האחרון למשלוח יהיה 20:00.
מרמי לוי נמסר בתגובה שהדבר ייבדק.