האם שירות הלקוחות של דואר ישראל ישתפר? החברה יצאה בפיילוט לשירות לקוחות בוואטסאפ.
התלונה העיקרית על דואר ישראל היא בעניין איחורי חבילות ועל כן בדואר התאמצו ואף הצליחו להביא לירידה בהיקף התלונות בתחום. במקביל, אחת הבעיות העיקריות של החברה היא המתנה ממושכת בשירות הלקוחות של הדואר וחוסר מענה הולם. כעת החברה יצאה בפיילוט מענה מהיר לגבי חבילות בוואטסאפ בין 8:00 ל-17:00 בכתובת: https://wa.me/972526913872.
1 צפייה בגלריה
תורים בסניף דואר בבני ברק עקב צמצום שעות הפעילות בימי חלוקת מענק הקורונה
תורים בסניף דואר בבני ברק עקב צמצום שעות הפעילות בימי חלוקת מענק הקורונה
סניף דואר בבני ברק
(צילום: עמית הובר)
החברה פרסמה את המהלך בקהילת "רעות תקני לי", כ"מענה אישי ומהיר דרך מספר וואטאסאפ ייעודי". בקבוצה מפרטים: "אין עדכון על החבילה שלכם באתר הדואר, התבקשתם לשלם מיסים שלא לצורך, החבילה נמסרה לנקודת חלוקה אחרת - כל דבר שאתם מתקשים בו סביב הזמנה שנעשתה - מעתה יש לכם כתובת זמינה ומהירה".
בדואר בחרו בקהילה כבסיס לפיילוט, אבל אין מניעה שצרכנים נוספים ישתמשו בקישור עבור קבלת שירות לקוחות הולם מהדואר.
רוב החברות משתמשות כיום בוואטסאפ כמוקד שירות נוסף. זה לא בהכרח מבטיח שירות מהיר ויעיל. צרכנים נתקלים גם בוואטסאפ בהמתנה ממושכת ומענה לא מספק. יש שם גם צרה נוספת: בוטים מעיקים שמחליפים מערכות לניתוב שיחות.
לאחרונה פורסם, כי חברת דואר ישראל פרסמה מכרז לאיתור ספק לצורך פריסת לוקרים חכמים ברחבי הארץ לחלוקה ואיסוף של חבילות 24/7.
לפי המכרז, הלוקרים, שיופעלו בשירות עצמי באמצעות הזדהות דיגיטלית, יוצבו בשלב הראשון בצמוד לסניפי הדואר, כאשר בהמשך הכוונה של החברה היא להציב מאות מרכזי חלוקה אוטומטיים גם במגדלי מגורים, מרכזי מסחר ועוד.
הספק שיזכה במכרז אמור להקים עבור הדואר את המערכות הפיזיות של תאי החלוקה, וכן את המערכות הטכנולוגיות והתפעוליות התומכות בשירות תוך דגש על אבטחה. בחברה טוענים כי כבר ברבעון הבא יוצבו התאים החכמים מחוץ לעשרות סניפי דואר ברחבי הארץ.