התקווה של הצרכנים הייתה שכניסת קרפור לישראל תפחית את מחירי המותגים הבינלאומיים האהובים, אבל נראה שמוקדם לחגוג והשליטה של שסטוביץ ודיפלומט לא צפויה להתערער.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet ו"ממון" נודע כי יינות ביתן, הזכיינית של קרפור העולמית, לא תייבא ישירות מהרשת הצרפתית מותגים כמו ג'ילט וקולגייט ולא תעקוף את היבואנים הרשמיים שפועלים כאן, אלא תתמקד ביבוא המותג הפרטי שלה, שאמור להימכר במחירים מוזלים שיגבירו את התחרות בשוק המזון.
1 צפייה בגלריה
סניף של קרפור
סניף של קרפור
סניף של קרפור
(צילום: רויטרס)
בזכות כוח הקנייה העצום שלה, קרפור העולמית רוכשת מהיצרנים הבינלאומיים את מוצריהם במחיר מוזל שהיא יכולה לגלגל לצרכן. הצרכן הישראלי משלם עבור המותגים הללו מחירים גבוהים משמעותית בהשוואה לחו"ל, והציפייה הייתה שהיבוא הישיר של מותגים כגון ג'ילט וקולגייט מקרפור יוזיל את מחירם בארץ.
עם זאת, התחרות של היבואנים הרשמיים תגיע מרפורמת היבוא המקביל, המקלה כעת על יבואנים פרטיים להביא לישראל מותגים בינלאומיים שנרכשים מ"יד שנייה" דרך סיטונאים בחו"ל - ונמכרים בארץ במחיר מוזל לעומת היבואן הרשמי.
בכיר באלקטרה, בעלת השליטה ביינות ביתן, אמר כי הרשת תייבא את המותגים הפרטיים שלה בלבד. לדבריו, קרפור העולמית נוהגת לרכוש מותגים בינלאומיים מהיבואן הרשמי הקיים באותה מדינה שבו היא פועלת, קרי דיפלומט, שסטוביץ, נסטלה אסם וכו' בישראל.
יינות ביתן עוסקת ברישומם (משרד הבריאות) של 1,000 מוצרי המותג הפרטי של קרפור, כאשר הכוונה היא להכפיל את כמותם בעתיד - רובם המכריע בקטגוריית "מזון יבש" - עם נציגות מצומצמת של אותם מוצרי פארם פופלריים. בנוסף, היא תייבא תחת המותג קרפור מוצרים שאינם בהכרח רבי-מכר, אך כאלה שיעניקו לדברי החברה "אווירה של חו"ל".