באיחור של שנה וחצי מאז הסיכום הראשוני על העלאת שכר המאבטחים ועיכוב נוסף של חמישה חודשים מאז המועד שנקבע תחילה, 1 באפריל השנה - יזכו כל המאבטחים בישראל לתוספת שכר החל ביום חמישי הקרוב, 1 בספטמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי ההסכם וצו הרחבה שעליו חתמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי באיחור רב, לאחר שבאוצר טענו תחילה שלא היה מקור תקציבי להעלאה, מאבטחים מקצועיים יזכו לתוספת של 15% ושאר המאבטחים יקבלו תוספת של 10% לשכרם.
1 צפייה בגלריה
תוספות שכר באיחור של שנתיים
תוספות שכר באיחור של שנתיים
תוספות שכר באיחור של שנתיים
(צילום: מוטי קמחי)

תחילה היו אמורים ב-1 באפריל השנה 100 אלף מאבטחים לקבל תוספת שכר של 5% עד 7.5% בפעימה ראשונה מתוך שתיים וב-1 בספטמבר 2022 לקבל את הפעימה השנייה בסכום זהה. ההסכם הושג עוד בראשית שנת 2021, אך ייצא לפועל רק עתה משנחתם צו הרחבה שיאפשר את העלאות השכר שסוכמו.
העלאת שכר המאבטחים בארץ הייתה אמורה להתקיים במקביל להעלאת שכר המינימום בכל המשק ב-100 שקל החל ב-1 באפריל השנה מ-5,300 שקל ל-5,400 שקל, אולם "עסקת החבילה" נתקעה עם פיזור הכנסת בוועדת העבודה והרווחה בכנסת ובסופו של דבר שכר המינימום כלל לא עלה.
על יישום ההסכם בעניין המאבטחים הודיעו בחודש פברואר השנה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה פיני שיף, במכתב ששיגרו לממונה על זרוע העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, שהעתקיו הועברו לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי.
בהסכם נאמר עוד כי צו ההרחבה יפורסם ברשומות מיידית, כך שייכנס לתוקפו ב-1 באפריל. ההסכם כלל זכאות לשכר מינימלי לעובד שמוגדר בודק ביטחוני בשיעור של 5% מעל לשכר המינימום. מאבטח וסדרן באירועי תרבות וספורט היה זכאי לשכר מינימלי של 7.5% מעל שכר המינימום.
כעת המצב, אחרי הדחייה הממושכת בהסכם, הוא כי החל ב-1 בספטמבר שכר בודק ביטחוני יהיה 10% מעל לשכר המינימום (שעומד עדיין על 5,300 שקל) ושכר סדרן באירועים יהיה 15% מעל לשכר המינימום.
את המאבק להעלאת שכר המאבטחים ניהלו ראשי ההסתדרות ויו"ר המטה למען עובדי הקבלן, אלכס טנצר, שאמר היום ל-ynet כי "אחרי מאבק ממושך הוכחנו שעובדי הקבלן לא שקופים וכי התוספת שהובטחה להם תשולם עתה. אנחנו מצפים שיאושרו כעת גם הסכמים קיבוציים לעובדי הניקיון ולמטפלים הסיעודיים".
טנצר אמר עוד, כי "כולם מדברים על מערכת החינוך, אבל אף אחד לא מדבר על מאבטחי מוסדות החינוך שבחופש הגדול ובחודש החגים מקבלים פחות משכר המינימום. ההערכה שלנו היא שלמרות ההעלאה מאבטחים ימשיכו להתפטר, כאשר לפי נתוני המשרות הפנויות שמפרסם הלמ"ס חסרים כבר אלפי מאבטחים במשק".