רשת ג'מבו סטוק צפויה לשוב לפעול ב-1 ביוני. ל-ynet נודע כי עד כה 10 גופים קנו את הגישה לחדר המידע בנוגע לרכישת רשת ג'מבו סטוק. בין הגופים המתעניינים: רשתות סטוק מרכזיות ורשתות מזון מרכזיות. מנתונים ראשונים שנאספו לאחרונה על ידי הנאמן של רשת ג'מבו סטוק עולה כי חובות הרשת מוערכים בכ-40 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בתוך כך, הנאמן הזמני של רשת ג'מבו סטוק, עו"ד אמיר ברטוב, ביקש היום (שני) מבית המשפט להחזיר את הרשת להפעלה הדרגתית כ"עסק חי", וזאת במסגרת תוכנית ההפעלה הזמנית, שנערכה על ידי הנאמן הזמני, לתקופה שמיוני ועד נובמבר 2023. "בשלב זה, ולאור הנתונים המצויים בידיו של הנאמן, ניתן לומר כי נכון יהיה לחדש את פעילות הרשת באופן הדרגתי בד-בבד עם מיצוי הליכי המכירה של הרשת, וכי שילוב פעולות אלה עשוי להביא למיקסום התמורה לנושים", ציין הנאמן.
1 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
רועי ונונו, מנכ"ל ג'מבו סטוק
(צילום: איגור אוסדצ'י)
כאמור, עם מינויו, התברר לנאמן הזמני בדיעבד שכבר ביום 5.4.2023 הופסקה פעילותה של החברה בבת-אחת, וללא כל התראה מוקדמת. עובדי החברה קיבלו הודעה שלא להתייצב לעבודה וסניפי הרשת כולם ננעלו על מנעול ובריח דווקא בתקופה העמוסה והרווחית ביותר בשנה - ערב חג הפסח.
הנאמן מציין כי "ההחלטה על סגירת סניפי החברה גרמה להשלכות קשות ביותר על מצב החברה איתן מתמודד הנאמן הזמני בימים אלה: האחד, ישנו קושי בקבלת גישה לנתונים עדכניים על החברה ומצבה וכן לעובדי מפתח בחברה. קושי זה מקשה על גיבוש תמונת מצב עדכנית של הרשת ועל גיבוש הפתרון המתאים.
"השני, סגירת הסניפים ערב חג הפסח הובילה להפסד הכנסות ניכר. כך שכיום, הלכה למעשה קופת הנושים ריקה ואינה מאפשרת לנאמן הזמני אפילו תשלום משכורת לעובדי מפתח בזמנים הקבועים בחוק לתשלום שכר. בנוסף, היות ומקור ההכנסות היחיד של החברה נובע ממכירות המבוצעות בסניפים שכאמור כולם סגורים מזה כחודש, הרי שאין לחברה כל מקור הכנסות לצורך תשלום הוצאות שוטפות.
"השלישי, סגירת הסניפים גרמה לפגיעה קשה במוניטין החברה ועלולה להרגיל את ציבור הלקוחות הקיים של החברה לפנות אל מתחריה, ובכך לפגוע בסיכויי הבראתה. הרביעי, החזקת סניפים נעולים ולא פעילים כרוכה בהוצאות ניכרות כגון תשלום דמי שכירות, שמירה, ביטוח וכו' בעוד הסניפים אינם מייצרים הכנסות וכך נגרם, הלכה למעשה, 'דימום' כספי ניכר ונזק כבד לחברה ולנושיה. צירוף הנסיבות המפורט , מביא למסקנה כי לא ניתן יהיה להמשיך ולהחזיק את החברה במצבה הנוכחי לאורך זמן רב", מציין הנאמן.
מאידך, לעמדת הנאמן הזמני, הפעלה הדרגתית ומידתית של מספר סניפים נבחרים של הרשת בהתאם לתוכנית ההפעלה המוצעת, ובפיקוח בית המשפט, בד-בבד עם מיצוי הליכי המכירה של הרשת, עשויה כאמור להביא למיקסום התמורה לנושים.
רשת ג'מבו סטוק מונה 18 סניפים. הנאמן מבקש כי בשלב ההפעלה הראשון יופעלו שישה סניפים נבחרים מבין סניפי הג'מבו סטוק בערים: רחובות; אשדוד; הרצליה; ראשון לציון; אשקלון; נתניה. סניף נוסף בחדרה הינו מועמד נוסף להפעלה אולם טרם התקבלה החלטה סופית לגביו. הסניפים הנבחרים הינם סניפים חזקים וגדולים אשר מתוך המידע המצוי בידי הנאמן עולה כי הפעלתם עשויה להניב את הרווח הגבוה ביותר.