כל האלופים הישראלים יזכו בפטור ממס על מענקים שיקבלו בגלל זכייה במדליה: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שנולדה בתקופת האולימפיאדה האחרונה בקיץ במקביל לזכיות המרשימות במדליות של הספורטאים הישראליים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים, שהכניסו להם מענקים של חצי מיליון שקל למדליית זהב, 400 אלף שקל למדלית כסף, ו-250 אלף שקל לארד.
הצעת החוק המקורית, עליה פורסם לראשונה ב-ynet, כללה רק את הזוכים במדליות אולימפיות או פראלימפיות, אך במהלך הדיונים בוועדה, שנערכו במקביל לזכייתה של השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו בשתי מדליות זהב באליפות העולם לשחייה בבריכות קצרות, החליטו חברי הכנסת לשנות אותה ולכלול בתוכה גם מענקים זוכי מדליות באליפויות עולם, אליפויות אירופה ובמשחקי העולם. העלות המוערכת למדינה מאובדן המס שיוחל רטרואקטיבית גם על 2021 עומדת לפי רשות המיסים על כ-5 מיליון שקל. עד כה היו פטורים ממס רק הזוכים הישראלים בפרסי נובל.
2 צפייה בגלריה
לינוי אשרם. מדליה יקרה ופטורה ממס
לינוי אשרם. מדליה יקרה ופטורה ממס
לינוי אשרם. מדליה יקרה ופטורה ממס
(רויטרס)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת הדיון מוזגו מספר הצעות חוק פרטיות עם הצעת החוק הממשלתית. ההצעה זכתה לתמיכה גורפת מצד חברי הכנסת. כאמור לדרישת הוועדה, נכללים בנוסח החוק גם זוכי המדליות באליפויות אירופה ואליפויות העולם, וכן זוכי המדליות במשחקי העולם – כ-30 ענפים שאינם מוגדרים כאולימפיים אך הינם ספורט מקצועי לחלוטין, כאשר גם תחרות זו נערכת אחת ל-4 שנים, וגם שם הזכיות של ישראלים הינן בודדות, וישנה הכרה מצד המדינה אשר מעניקה להם מחצית מהמענק המוענק לספורטאים אולימפיים.
2 צפייה בגלריה
השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו
השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו
השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
עוד נקבע, כי יכללו גם אליפויות מוכרות ע"י היחידה לספורט הישגי או תחרותי לפי העניין – בדיון צוין כי בכלל זה נכללות כיום תחרויות טניס וגולף מסוימות בלבד.
יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר: "אני שמח לבשר כי החוק הורחב כפי שביקשנו, ואושר לקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק הזו היא ממשלתית אבל הצטרפו אליה הרבה מאוד חברי כנסת - יוסי שיין, יריב לוין, אופיר כץ, סימון דוידסון, הם יזמו את הצעות החוק הפרטיות שמוזגו להצעת חוק אחת. סוף סוף מדינת ישראל תוקיר את ההשקעה של כל אלה שמשקיעים כל חייהם כדי להגיע להישגים האלה, ועומדים בסוף על הפודיום תחת דגלי ישראל, וזה הדבר הקטן שאנחנו יכולים לעשות עבורם".