משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד האוצר הודיעו היום (ד') כי סיכמו על הקדמת לוחות הזמנים בכשנתיים להקמת כ-20 אלף יחידות דיור חדשות בשטחי מחנות צה"ל שיפונו. זאת במסגרת החלטת הממשלה (תוכנית שוהם) לפנות את מחנות צה"ל במרכז הארץ לטובת הגדלת היצע הדיור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת ההסכם, שנחתם בין מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנהל רמ"י, ינקי קוינט, משרד הביטחון יפנה את המחנות בפרק זמן קצר וימסור אותם לרמ"י במצב הקיים. האחרונה תבצע בפועל את ההריסה, תפנה את המבנים הקיימים ותשקם את השטח באמצעות החברה הממשלתית לשירותי איכות סביבה, המתמחה בשיקום קרקעות.
2 צפייה בגלריה
מתחם סירקין מזרח פתח תקווה
מתחם סירקין מזרח פתח תקווה
13,500 דירות חדשות. מתחם סירקין
(הדמיה: עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)
במסגרת החלטת הממשלה המקורית, צה"ל אמור היה להרוס את המבנים ולהעביר את השטח הפנוי לרמ"י, אולם מהלך זה יצר הארכה של לוחות הזמנים. כעת, משהוחלט כי רמ"י גם תבצע את ההריסה, היא תקזז כ-65 מיליון שקל מהתשלומים שהובטחו למשרד הביטחון עבור פינוי המחנות.
מדובר בפינוי של כ-2,500 דונם במחנות סירקין בפתח תקווה, שורה של מתחמים צבאיים, בהם כלא 4 ובה"ד 16 בצריפין, ומחנה טירה בחיפה. כבר בימים הקרובים יפונו כ-1,300 דונם ממחנה סירקין במקום בספטמבר 2022, באופן שיאפשר בנייה של כ-13,500 יחידות דיור, מתוכן 2,700 דירות ישווקו עוד השנה, כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה ומאות אלפי מ"ר של שטחי ציבור ופארקים. כ-650 דונם נוספים יפונו עד סוף השנה.
2 צפייה בגלריה
הדמיית מחנה סירקין
הדמיית מחנה סירקין
כבר בימים הקרובים יפונו כ-1,300 דונם ממחנה סירקין
(דוברות רמ"י)
בבה"ד 16, בכלא 4 ובמתחם הרבנות הצבאית בצריפין, המצויים בשטח המוניציפלי של הערים ראשון לציון ובאר יעקב, יפונו עד סוף השנה במקום אמצע השנה הבאה כ-300 דונם, שעליהם ייבנו כ-3,400 יחידות דיור חדשות ושטחים בהיקף של כ-100 אלף מ"ר עבור מסחר ותעסוקה.
במחנה טירה בחיפה יפונו כ-250 דונם בעוד כחודשיים במקום בדצמבר 2022 - ויאפשרו בנייה של כ-2,400 יחידות דיור, לצד כ-100 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-200 אלף מ"ר של שטחי ציבור ופארקים בכניסה לעיר.
בתוך כך, מקדמים משרד הביטחון, רמ"י ואגף התקציבים באוצר הסדרים נוספים לפינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש והפיכתם לשטחים אזרחיים, שבהם יוקמו שכונות מגורים, אזורי תעסוקה, נופש ושטחים ציבוריים נרחבים. את גיבוש ההסכם הובילה יחידת מתווה באגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) מול אגף פיתוח ותשתיות ברמ"י.