שכרו החודשי של מנכ"ל שופרסל הנכנס עופר בלוך, שהחל את תפקידו ב-9 במאי השנה, יעמוד על 125 אלף שקל ברוטו ויהיה צמוד למדד המחירים לצרכן. בנוסף, המנכ"ל יהיה זכאי למענק שנתי מותנה ביצועים בהתאם להוראות מדיניות התגמול של החברה; המנכ"ל יהיה זכאי להענקת 853,021 אופציות שיחולקו לארבע מנות, בשווי כולל של 4.2 מיליון שקל שקל אשר יבשילו על פני תקופה של ארבע שנים (משקף שווי לשנה של 1,050,000 שקל). כך פרסמה היום (ג') החברה. תנאי הכהונה והעסקה של בלוך, שאושרו בדירקטוריון, צפויים לעלות לאישור האסיפה הכללית השנתית של שופרסל שתתקיים ב-21 ביוני.
בהסכם שפורסם לא פורטו מהם תנאי הפרישה של בלוך אם יפוטר. הערכה הרווחת היא שאם ייבחר איציק אברכהן ליו"ר הרשת הוא ימנה לתפקיד המנכ"ל את אורי קילשטיין, שהיה יד ימינו בשופרסל במקומו של בלוך שיאלץ לעזוב. נגד בלוך, מנכ"ל חברת החשמל היוצא, נטען כי הוא חסר ניסיון בקמעונאות.
במקביל, אברכהן, המנכ"ל לשעבר של שופרסל, עבר אתמול משוכה נוספת בדרך לתפקיד היו"ר: הוא נבחר על ידי ועדת הרכב הדירקטוריון כאחד משבעת המועמדים שיומלצו לאסיפה הכללית של בעלי מניות שופרסל לתפקיד דירקטורים ברשת - מתוכם תבחר האסיפה חמישה דירקטורים. סיכויו של אברכהן להיבחר גבוהים. הסיבה: המוסדיים, המחזיקים כל אחד כ-10% ממניות שופרסל, תומכים בו ומאמינים כי חזרתו לרשת כיו"ר תשקיט את הסערות שליוו את החברה בתקופת היו"ר לשעבר יקי ודמני. זאת לצד הניסיון המקצועי וההיכרות של הרשת שהוא מביא עמו.
2 צפייה בגלריה
רכילות עסקית עופר בלוך
רכילות עסקית עופר בלוך
מנכ"ל שופרסל הנכנס עופר בלוך
(צילום: יח"צ)
היום הודיעה שופרסל כי הדירקטוריון קיבל את המלצת הוועדה ופרסמה את שמות שבעת המועמדים שיעלו לבחירת האסיפה (חמשת המועמדים שיקבלו את מרב הקולות מכלל הקולות המשתתפים בהצבעה, ימונו לדירקטורים בחברה). שני מועמדים מהרשימה מכהנים בדירקטוריון החברה הנוכחי: רן גוטפריד, המכהן כיו"ר דירקטוריון זמני מאז פרש יקי ודמני מתפקידו, ויואב שלוש, המכהן כדירקטור בחברה.
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
חמשת השמות הנוספים המוצעים למינוי כחברי דירקטוריון, אינם מכהנים כיום בדירקטוריון החברה והומלצו על ידי משקיעים מוסדיים: איציק אברכהן; שלמה זהר, לשעבר בכיר בשופרסל; משה אטיאס; רון הדסי, מנכ"ל אלביט הדמיה לשעבר; אילן רון, בכיר לשעבר בחברת אדמה וביוניליוור ישראל; ואבי אטיאס, סמנכ"ל כספים של מטריקס לשבר.
בוועדת האיתור של הדירקטוריון שבחרה את הרשימה היו חברים הדירקטורים אלדד אברהם (יו"ר הוועדה), מיכל קמיר, גדעון שור ואיריס שפירא ילון.
לצד הדרמה בחזרתו של אברכהן לשופרסל, מתנהלים גם ניסיונות לגבש קבוצות משקיעים לרכישה של שופרסל, ביניהם: צביקה ויליגר, בעלי חברת ויליפוד - ספקית של הרשת. הציפייה לקרבות שליטה בשופרסל הקפיצה את המניה השבוע ב-7.5%, אבל בסיכום חודשי היא ירדה ב-8%.