הדולר, שצנח אתמול לשער של 3.2370, נסחר במהלך היום באזור ה-3.25 שקלים, ושערו היציג נקבע על 3.2570. ההתאוששות נובעת מהתערבות בנק ישראל שביצע רכישות בסכומים קטנים. ההערכות הן שהבנק לא יאפשר ירידה נוספת של שער הדולר, כאשר מטרת ההודעה על רכישה של לפחות 30 מיליארד דולר השנה על ידי בנק ישראל נועדה להעלות את השער ולהרחיקו מהשפל של 3.1130 שקל לדולר, שאליו צנח הדולר בחודש שעבר.
בחודש ינואר בלבד רכש בנק ישראל בשוק מטבע החוץ 6.8 מיליארד דולר ביותר מ-23 מיליארד שקל. מאז תחילת חודש פברואר רכש הבנק המרכזי רק כמה מאות מיליוני דולרים בשוק מטבע החוץ.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בשבוע שעבר הפתיע הנגיד אמיר ירון כאשר הודיע כי יתכן שבנק ישראל ירכוש השנה אף יותר מ-30 מיליארד דולר. אולם, מתברר שכאשר השוק בישראל מוצף בדולרים וההיצעים גדולים מהביקושים, שער הדולר שוב יורד. על כך אמרו בבתי השקעות אחדים בימים האחרונים כי קשה מאד לכוון את שער הדולר מלאכותית ונראה כי הכרזת הנגיד אינה מספקת לעצור ירידה מחודשת של הדולר בעתיד הקרוב.
בראשית השבוע תתכנס הוועדה המוניטארית של בנק ישראל לדון במדיניות הריבית של הבנק המרכזי לששת השבועות הבאים והיא תפרסם את החלטתה ביום שני הקרוב. תחזית הבנקים ובתי ההשקעות היא שהריבית תישאר בשיעור השפל של 0.1% לשנה (ריבית פריים של 1.6%), אולם יתכנו צעדים מוניטאריים אחרים של בנק ישראל, שיהוו הזרמת עוד כסף למשק כדי לזרז את שיקומן ממשבר הקורונה הקשה בחודשים הקרובים.
פורסם לראשונה: 11:47, 17.02.21