המשטרה עיכבה לחקירה עורך דין בפרשת המרמה של איש העסקים המוכר. עורך הדין חשוד כי שחרר כספי נאמנות של משקיעים לטובת איש העסקים. כזכור, איש העסקים נעצר שלשום ומעצרו הוארך עד יום ב׳ בחשד לעבירות מרמה של משקיעים.
החשוד המרכזי הוא איש עסקים מוכר בתחום הנדל"ן ומכירת הקרקעות, אשר נעצר בתום חקירה סמויה משולבת של משטרת ישראל, רשות המיסים והכונס הרשמי, בחשד להונאת נושים, עבירות על פי פקודת פשיטת הרגל, עבירות מיסים והלבנת הון, בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. לפי החשד, איש העסקים (39, תל אביב) פתח חברות נדל"ן בעוד שנקבע כי הינו פושט רגל, תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד. כל זאת על מנת להונות את נושיו.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
נגד החשוד ניתן לפני מספר שנים צו כינוס במסגרת הליך פשיטת רגל שבו הוא מצוי בגין חובות של מיליוני שקלים. כאמור, בין יתר החשדות, לחשוד מיוחסות עבירות של הברחת נכסים, הסתרת פעילות כלכלית, העלמת מיסים, דיווחים כוזבים ועוד, הכל במטרה שלא לשלם את מלוא חובותיו לנושיו.
כעת מתברר כי במשטרה חושדים שעורך דין שעבד עם איש העסקים שיתף עימו פעולה. עורך הדין, שמוכר בתחום הנדל"ן, שחרר על פי החשד כספי נאמנות שנתנו על ידי משקיעים ל"קופים" שפעלו בשמו של איש העסקים - כספים שהגיעו בסופו של דבר לשימושו של איש העסקים. בתום חקירתן באזהרה יחליטו חוקרי מפלג ההונאה האם לקחת גם את עורך הדין להארכת מעצר.
בא כוחו של החשוד, עו"ד גלעד ברון, מסר כי "מדובר בחקירה שנמצאת בראשיתה. מרשינו כופר בחשדות המיוחסים, משתף פעולה עם הרשות החקרת. אנו סבורים שעם העמקת הברור, יתבהרו הדברים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עופר אלמוג
עו"ד עופר אלמוג
עו"ד עופר אלמוג
עו"ד עופר אלמוג, המייצג את העו"ד החשוד, מסר כי ״מרשי מכחיש מכל וכל את החשדות המיוחסים לו. מרשי נותן אמון מלא בעבודת המשטרה וסמוך ובטוח, שהצדק ייצא לאור. המדובר בעורך דין מקצועי ביותר, בעל ותק רב במקצוע, ואני סבור כי לא נפל פגם במעשיו של מרשי״.