המחסור בערכות בדיקה לנגיף הקורונה בישראל מתברר כאחת הבעיות החמורות בהתמודדות עם התפשטות הנגיף. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, סבור כי הכשל הזה נובע בין היתר מהזנחת התעשייה המקומית.
"למה בישראל המפותחת אין לנו היום אפילו חברה אחת שיכולה לייצר פה את הבדיקה? כי הפסקנו להשקיע בתעשייה, כי התמכרנו לייבוא", הוא אמר באולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
התמונה של ד"ר רון תומר
התמונה של ד"ר רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)
תומר התייחס בנוסף לפגיעה הצפויה בתעשייה המקומית בעקבות ההגבלות החדשות על מקומות העבודה במסגרת ההתמודדות עם משבר נגיף הקורונה, וההכרזה של ראש הממשלה לפיה "מי שלא חייב - לא ייצא לעבוד".
"הממשלה הולכת לשבת היום על משהו שמצמצם את התעשייה", הוא אמר. "תעשיית ההייטק בחרדה אם המגבלות של הירידה ל-30% עובדים יחולו עליה. ההייטק, תעשיית הייצוא שלנו, אנחנו פוגעים בהן אנושות. אני לוקח את הדיון מהבריאות לחיים אחר כך. את הווירוס בסוף ננצח אבל נצא ממנו מוחלשים, אם יהיו חצי מיליון מובטלים לא נדע לעלות אחר כך. אם נצא מוחלשים מפה לא יהיה לנו כסף לשקם תשתיות, לא יהיה לנו כסף להגיע לשום מקום".
הוא מסביר כי בשיתוף משרד הבריאות ומומחי בריאות הציבור, התעשייה גיבשה לפני שבועיים תוכנית עבודה במפעלים שדואגת למינימום חשיפה של העובדים. "כך שאין בעיה שגם בשיא המגפה נעבוד מלא-מלא. אני אומר בואו, במקום להפריע לנו תנו לנו לעבוד איפה שצריך. תעזרו לנו ואנחנו נספק את כל מה שצריך במקסימום האפשרי.
לדבריו, גם באיטליה על אף מאות האנשים שמתים בה כל יום בגלל הקורונה, התעשייה שם פועלת באופן מלא, גם מפעלי קפה ומפעלי ואפלים, לא רק תעשייה חיונית. "יש לנו פה מנהיגים שיודעים להיות לא פחדנים, הם יודעים להנהיג אותנו בקרבות, מול טילים ומטוסים של האויב, צריך לקחת את אותה מדיניות פה, שהפחד לא ינהיג אותנו".