קבוצת עזריאלי מתגייסת לסיוע לרשתות שפועלות בקניונים שלה על רקע משבר הקורונה. במסגרת המהלך, היא תדחה את תשלום דמי השכירות של אפריל ותאפשר לפרוס אותו בחודשים מאי, יוני יולי, "כצעד תומך תזרימית", כך הודיעה. כן תאפשר סגירה מוקדמת של חנויות ב-20:30, "כצעד תומך תקורות ועלויות". גם בגינדי tlv הודיעו היום לשוכרים על צמצום שעות הפעילות.
כל זאת על רקע ירידה של עשרות אחוזים במספר המבקרים בקניונים לאור משבר הקורונה והודעת הממשלה אתמול (ד'), לפיה באחריות חנויות קניונים ומרכזי קניות למנוע צפיפות ולווסת את עומס המבקרים.
2 צפייה בגלריה
פתיחת סניף מיניסו בישראל בעזריאלי תל אביב
פתיחת סניף מיניסו בישראל בעזריאלי תל אביב
עזריאלי תל אביב
(צילום: מירב קריסטל)
המשנה למנכ"ל הקבוצה וראש תחום הקניונים ארנון תורן כתב במכתב לשוכרים: "בשבועות האחרונים אנו עדים למשבר עולמי בשל התפשטות נגיף הקורונה. משבר זה מתגבר והשלכותיו על הפעילות הכלכלית בארץ ובעולם עדיין לא ברורות לחלוטין". לטענתו הקבוצה מציעה לשוכרים שלושה צעדים, "מתוך הבנת המצב".
הצעד השלישי, לצד פריסת דמי השכירות וסגירה מוקדמת של חנויות, הוא מעבר למכירה באתר האינטרנט של הקבוצה עזריאלי.קום, במטרה לסייע לשוכרים אך גם על הדרך לקדם את המכירות בו. "כצעד תומך שיווקית נשמח לספק לכם פלטפורמה נוספת למכירות", כתב.
2 צפייה בגלריה
המשנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי וראש תחום הקניונים, ארנון תורן
המשנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי וראש תחום הקניונים, ארנון תורן
המשנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי וראש תחום הקניונים, ארנון תורן
(צילום: עופר ירום)
בגינדי tlv, כאמור, הודיעו לשוכרים על צמצום שעות הפעילות, שיפעלו במתכונת הזו:
  • בימי חול, החנויות ייפתחו מ-11:00 במקום ב-10:00-9:00, ויפעלו עד 20:30 בלבד.
  • בימי שישי ייפתחו בשעה 9:30 עד סגירה בשעה הרגילה - 15:00.
  • במוצ"ש פתיחה עד שעה לאחת יציאת השבת ועד לשעה 22:30, עד להודעה חדשה.
איגוד לשכות המסחר המייצג את הקמעונאים דרש לאחרונה מבעלי הקניונים לעבור לשיטת תשלום דמי שכירות שלא על פי סכום שנקבע מראש, אלא על פי מחזור העסקים. זאת לאור הירידה במספר המבקרים בקניונים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הפנייה נעשתה גם למשה רוזנבלום מקניוני עופר שבשליטת ליאורה עופר, חי גליס, מנכ"ל מרכזי ביג שבשליטת משפחת נפתלי, ודויד זבידה, מנכ"ל חברת מבני תעשייה.
עד כה קבוצת ביג היתה היחידה שהוציאה מכתב לסוחרים שבו הודיעה כי תתחשב בקשייהם ותבוא לקראתם בתשלומי שכר הדירה.