הנאמן לנכסי מייק בן ארי, עו"ד ליאור דגן, הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה לאסור על גרושתו השנייה של בן ארי, ורד כלש בן ארי, לבצע פעולות בנכסיה. עוד ביקש הנאמן מבית משפט כי יורה לה להעביר לידי הנאמן תצהיר נכסים מפורט ביחס לכלל הנכסים, הכספים והזכויות שבבעלותה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כזכור, בן ארי חשוד בהונאת משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים ועזב את ישראל. לטענת הנאמן "עולים חשדות שהנכסים שהוקנו לורד כלש בן ארי על ידי החייב מייק בן ארי לאורך השנים וכן סכומי העתק שהועברו אליה, מקורם בכספי משקיעים".
3 צפייה בגלריה
הונאה כספית
הונאה כספית
הונאה כספית. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הנאמן לנכסיו טוען כי "מייק בן ארי העביר לכלש, לאורך השנים, סכומי עתק, הן מהחברה שבפירוק (החברה של מייק בן ארי - ל"ד) והן מחשבונותיו האישיים (בהיקפים של מיליוני דולרים), הן בהעברה של נכסים לבעלות גרושתו (בשווי של מיליוני שקלים), הן באמצעות העברות כספים חודשיות בהיקף של כ-60 אלף שקל בחודש, הן בדרך של תשלומים במזומן מדי חודש, והן בדרך של תשלום 'בונוסים' בהיקפים של מאות ומיליוני שקלים לאורך השנים (בכובעה, כביכול, כמשקיעה ב'בלו ריבר'). בנסיבות אלה, יש צורך להטיל צווי איסור דיספוזיציה על נכסי המשיבה (הגרושה - ל"ד), וזאת עד לאחר סיום הליכי החקירות והבדיקות הנדרשות".

"העביר לגרושתו השנייה כ-57 אלף שקל בחודש"

הנאמן מציין במסגרת הבקשה שהגיש לבית משפט כי "מבדיקות ראשוניות שביצע הנאמן עולים הממצאים הבאים: סך של 15 אלף שקל שולם למשיבה מדי חודש בהעברה בנקאית, מחשבון של החברה שבפירוק. סך נוסף של 6,875 דולר ארה"ב שולם למשיבה, מדי חודש, בהעברה בנקאית מחשבון החברה שבפירוק לחשבון המשיבה. סך של 15 אלף שקל נוספים שולמו במזומן למשיבה ונמסרו לה במעטפה מדי חודש. בן ארי היה זה שמכין ומוסר את המעטפות החודשיות בעצמו, אולם כאשר הוא נעדר מהארץ הוא הטיל זאת על מי מהעובדים. סך של 1,400 דולר ארה"ב במזומן שולם למשיבה במעטפה מדי חודש.
"בסך הכל, מדובר בתשלום חודשי כולל (הן הסכום שהועבר בהעברה בנקאית והן סכומי המזומן) של כ-57 אלף שקל בחודש".
3 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
עוד טוען הנאמן, כי בנוסף לתשלומים החודשיים שהועברו לגרושתו השנייה של בן ארי מחשבון החברה שבפירוק, הנאמן איתר מספר העברות בנקאיות שבוצעו בתקופה האחרונה לגרושתו. כך למשל, נטען כי ביום 28.2.2021 בוצעה העברה בנקאית בסכום של 300 אלף שקל מחשבון הבנק של החברה שבפירוק לחשבונה של ורד כלש בן ארי.
עוד נטען כי "ימים ספורים לפני שנחקר, ביום 4.4.2021, בוצעה העברה בנקאית בסכום של 250 אלף שקל מחשבון הבנק של החברה שבפירוק אל חשבונו הפרטי של בן ארי, כאשר מטרת ההעברה, כפי שמופיעה על גבי דף האישור, היא 'VBA', קרי - העברה המיועדת לגרושתו השנייה (Vered Ben Ari)".
יתרה מזו, ממסמכים המצויים בידי הנאמן עולה כי "בחודש אוקטובר 2018 העביר בן ארי לורד - מחשבון הבנק של החברה שבפירוק - 'בונוס' בסך של 300 אלף שקל בגין 'השקעותיה בבלו ריבר', וכן העביר לה סכום נוסף בסך של 700 אלף שקל. גם כאן, בדומה לכספים והנכסים שהועברו לידי ורד, מדובר במיליוני שקלים רבים שהועברו לידי ורד מחשבונות בנק של החברה שבפירוק ושל החייב, ושקיימת סבירות גבוהה כי מקורם בכספי משקיעים".
כמו כן, הנאמן מציין כי הוא אינו זוכה לשיתוף פעולה מצד ורד ובשלב זה "רב הנסתר על הגלוי", ולכן "יש צורך בביצוע חקירות מעמיקות ומקיפות בנוגע לכלל הנכסים, הזכויות והכספים שברשות ורד, ומקורות המימון שלהם".
עורכי הדין שמואל מורן ועמרי דרור, באי כוח ורד, מסרו בתגובה: "ורד בן ארי ובעלה התגרשו לפני 13 שנה בהסכם גירושין שאושר בבית משפט כחוק. כל מה שורד קיבלה היה כדין. ורד מעולם לא שיתפה פעולה עם גרושה. גם היא במידה רבה היא נפגעת כמו אחרים. לבקשה אין יסוד וחבל שהוגשה. הדברים יובהרו בפני בית המשפט בקרוב".

מייק בן ארי יצר קשר ממסתורו בחו"ל

מוקדם יותר היום פורסם ב-ynet כי בן ארי שלח לנאמן שלו את הסכמתו לחילוט ערבות בנקאית בסך שני מיליון שקל בהודעת וואטס-אפ.
3 צפייה בגלריה
"אוקי. תוכל להגיד לביהמ"ש שאתה מסכים ל-2 מיליון?". ההודעה של מייק בן ארי
"אוקי. תוכל להגיד לביהמ"ש שאתה מסכים ל-2 מיליון?". ההודעה של מייק בן ארי
"אוקי. תוכל להגיד לביהמ"ש שאתה מסכים ל-2 מיליון?". ההודעה של מייק בן ארי
מדובר בערבות שנתן על מנת להבטיח את תנאי שחרורו מהחקירה ברשות ני"ע, תנאים אותם הפר כשעזב את הארץ. רק לאחר שבית המשפט יאשר את הבקשה לחלט הסכום, הכסף יועבר לקופת הפירוק לצורך המשך איתור נכסים של בן ארי בהסכמת הרשות לניירות ערך.