רשות ניירות ערך חושדת כי מי שסייע למייק בן ארי, החשוד בהונאת מאות משקיעים במאות מיליוני שקלים, להימלט מישראל הוא אחד מהמשקיעים בחברה של בן ארי. היום (ד') הודיעה רשות ני"ע כי היא ממשיכה בחקירת תיק הונאת המשקיעים ובמאמץ לאיתורו ולתפיסתו של מייק בן ארי, בעליה של חברת EGFE.

במסגרת פעילות זו, מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך עצרה אמש את נחום אייזנשטאט, משקיע בחברת EGFE, אשר על פי החשד סייע למייק בן ארי להימלט מהארץ, באמצעות דרכונו האישי. בית המשפט קיבל את הבקשה המוסכמת והורה על מעצרו של אייזנשטאט המיוצג על ידי עו"ד ירון דוד עד ליום חמישי בשעה 12:00.
2 צפייה בגלריה
שטרות של שקלים
שטרות של שקלים
הונאה במאות מיליונים
(צילום: shutterstock)
ב-6 באפריל פתחה רשות ני"ע בחקירה גלויה בנוגע לחשדות נגד מייק בן ארי. במסגרת החקירה הוטלו עליו תנאים מגבילים כגון איסור יציאה מן הארץ והפקדה כספית בסך 2 מיליון שקל. למרות זאת, בן ארי עזב את הארץ ב-6 במאי ומאז הוא מנותק קשר ומתחמק לטענת רשות ני"ע מהתייצבות לחקירה ומצוי בהפרה בוטה ומתמשכת של התנאים המגבילים שהוטלו עליו. בשל כך, באותו היום הוצא נגדו צו מעצר על ידי בית משפט השלום בבת ים.
2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
במסגרת הבקשה שהגישה רשות ני"ע נטען כי אייזנשטאט הוא חברו של בן ארי ואחד מיני רבים שהשקיעו כספים בהשקעות אותן שיווק. "לפי החשד וכפי שעולה מממצאי החקירה, אייזנשטאט סייע לבן ארי להימלט מן הארץ ולהפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו במסגרת החקירה, על ידי כך שהעניק לו את דרכונו האישי לטובת מטרה זו", נטען.
יש לציין כי לאחרונה נודע כי מייק בן ארי ממקום מושבו פנה למספר משרדי עורכי דין שייצגו אותו בתיק חדלות הפירעון שנפתח נגדו. כמו כן עורך הדין שייצג אותו בתיק הפלילי הודיע לאחרונה כי הוא מתפטר מייצוגו.
עו"ד ירון דוד, בא כוחו של אייזנשטאט מסר בתגובה: "החשד האמיתי שצריך להיחקר הוא איך מייק בן ארי גנב את דרכונו של חברו הטוב, זייף את תמונתו, ויצא מן הארץ. הדרכון לא נמסר ולא ניתן לו. אין ללקוחי שום בעיה עם האמת: היא לטובתו. לכן הסכים למעצר, כדי שהרשות תסיים את פעולות החקירה, ומחר ישוחרר, כפי שנקבע מראש".