7,000 עובדי בנק הפועלים יינקטו מחר (ה') בעיצומים, "במחאה על התנהלות הנהלת הבנק המונעת קידומו של הסכם שכר חדש ובמקביל דורשת לעגן בהסכם פגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של העובדים", כך לטענת ארגון העובדים. במסגרת השביתה, 180 סניפי הבנק בכל רחבי הארץ, מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני ייסגרו מחר לפעילות החל משעה 11:30 ועד סוף היום ולא יפתחו שוב בשעות אחה"צ, כפי שחלק גדול מהסניפים נוהגים בימי חמישי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בארגון העובדים טענו עוד כי "צעדי מחאה אלה הינם בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק, כאשר מאז ההכרזה ועד היום, לא רק שהנהלת הבנק לא יזמה פעולות לפתרון המשבר והתעלמה מהאזהרות של ארגון העובדים על החרפת המאבק, אלא אף התבצרה בעמדתה והבהירה שבכוונתה להציע שוב את אותן הדרישות שתכליתן לפגוע במעמד העובדים.
1 צפייה בגלריה
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
"במהלך למעלה מחצי שנה מנהל ארגון עובדי בנק הפועלים משא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש מול הנהלת הבנק, זאת בשל פקיעת תוקפו של הסכם השכר הקודם שהסתיים לפני כשלושה חודשים. אך בעוד ארגון העובדים פועל לקידום ההסכם והבטחת זכויות העובדים, תנאי השכר והביטחון התעסוקתי שלהם, הנהלת הבנק מגלה אדישות לזכויות העובדים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שהבנק צבר בשנים האחרונות רווחים אדירים שהגיעו בשנת 2022 לרווחי שיא העומדים על 6.5 מיליארד שקל. רווחים שהינם תוצאה ישירה של עבודה מאומצת יום אחר יום של כ-7,000 עובדי הבנק", נמסר בהודעה על העיצומים.
עוד טענו בארגון, כי "עיצומים אלו נובעים בין היתר מדרישות בלתי סבירות מצד הנהלת הבנק לצמצום הזכויות של העובדים הקיבוציים בבנק, כוונת ההנהלה לצמצם ככל האפשר העסקה חדשה של עובדים קיבוציים ובכך לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. דרישות אלו של הנהלת הבנק באות בזמן שעובדי הבנק מתמודדים עם עומס עבודה חסר תקדים המוטל על כתפיהם, כתוצאה מיישום תכנית קיצוצים רחבת היקף ושינויים מרחיקי לכת במצבת כוח האדם שנקטה הנהלת הבנק בשנים האחרונות".
יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל: "7,000 עובדי בנק הפועלים לא ייתנו יד להמשך הזלזול המחפיר של ההנהלה בעובדים. הגיע הזמן שהנהלת הבנק תראה את העובדים שלה ותפנים שבלעדיהם הבנק לא יגיע בשנים הבאות לרווחים ולהישגים. התרענו ללא הרף על ההשלכות הצפויות כתוצאה מההתנהלות המבזה מצד הנהלת הבנק, אך היא בוחרת להמשיך ולהציע דרישות ותנאים לא סבירים שיפגעו בביטחון התעסוקתי של העובדים. אנחנו לא נסכים לכך ולא נאפשר בשום אופן פגיעה בזכויות של אף אחת ואחד מעובדי הבנק".
יו"ר הסתדרות מעוף, גיל בר-טל, הודיע במכתב להנהלת הבנק כי הוא מגבה את העובדים בשל ההתנהלות של ההנהלה, ונערך להחרפת הצעדים: "אנו מגבים את ארגון עובדי בנק הפועלים והעומד בראשו, מר רוני גרפונקל, בכל הקשור לצעדים ארגוניים ככל שיהיה בהם צורך ולצערי אנו נערכים להחרפת הצעדים".
מבנק הפועלים נמסר: "הבנק מצר על החלטת ועד העובדים לנקוט בעיצומים ולפגוע בשירות ללקוחות הבנק, עם סגירת הסניפים מחר החל מהשעה 12:00, וזאת למרות קיומו של מו״מ אינטנסיבי בין הצדדים. צעד זה תמוה לאור העובדה כי עובדי בנק הפועלים נהנים מהשכר הגבוה במערכת הבנקאית והשנה אף קיבלו את הבונוס השנתי הגבוה ביותר מבין כל הבנקים.
"הנהלת הבנק מחויבת למשא ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך איזון ובחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק. ניתן יהיה להמשיך לפעול באופן חלקי בערוצי השירות האוטומטיים לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק – האתרים, האפליקציות, המענה הקולי, המכונות לשירות עצמי והבנקטים. הנהלת הבנק תפעל למזעור הפגיעה בשירות ללקוחות ככל שניתן, ותעשה מאמצים להוציא לפועל את הוראות הלקוחות לביצוע. אנו מתנצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות שנוצר ביוזמת ועד העובדים".