משלמת את מחיר הסגר: מגיפת הקורונה חתכה את ההכנסות המתואמות מדמי שכירות של חברת עזריאלי (NOI) בשיעור של 42% בסיכום הרבעון השני - אלה הסתכמו ב-232 מיליון שקל. עיקר הירידה בהכנסות משכירות נבעה מפעילות הקניונים שנסגרו במהלך הרבעון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הקניונים ומרכזי המסחר של קבוצת עזריאלי מהווים 36% מפעילות הקבוצה ומתאפיינים בד"כ במבנים סגורים שהושפעו באופן שלילי מהסגר. ה-NOI מהקניונים והמרכזים המסחריים עמד על 31 מיליון שקל ברבעון השני, צניחה של 85% ביחס לנתון ברבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב סגור בתקופת הקורונה
(צילום: שאול גולן)
בה בעת, מגזר המשרדים, שנחשב גם הוא לסקטור שעלול לעבור שינויים שליליים לנוכח השינויים המתחוללים במעבר לעבודה מהבית, רשם עלייה של 4% ב-NOI, שעמד על 153 מיליון שקל - מול 147 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הירידה החדה בהכנסות משכירות גררה ירידה ברווחיות של הקבוצה. הרווח התזרימי התפעולי (FFO) - הנתון המקובל לאמידת ביצועי חברות נדל"ן מניב - נחתך ב-40% ועמד על 199 מיליון שקל, בהשוואה ל-333 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. 
בעזריאלי דיווחו גם כי ה-FFO ללא תרומת תחום הדיור המוגן (שאליו נכנסה החברה בשנים האחרונות) הסתכם בכ-174 מיליון שקל, ירידה של 39.5% לעומת הרבעון המקביל, אז עמד הנתון על 288 מיליון שקל.
המכה שהסבה הקורונה תורגמה בסופו של דבר גם להפסדים בשורה התחתונה בדו"ח הרווח וההפסד. בסיכומו של הרבעון השני רשמה עזריאלי הפסד של 72 מיליון שקל מול רווח של 328 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה העיקרית היא התאמות לשווי ההוגן של נכסי החברה בהיקף של 234 מיליון שקל.
בצדדים החיוביים שנוגעים למשבר נמצאים שיעורי התפוסה הממוצע במגזר הקניונים של עזריאלי. אשר בנטרול נכסים הנמצאים בהליכי אכלוס, עמדו על 98%. כך גם במגזר המשרדים עמדה התפוסה על 98%. 
מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין, מציין על רקע פרסום הדו"חות כי "תוצאות הרבעון השני הושפעו באופן טבעי מסגירת הקניונים למשך כחודשיים, כאשר עיקר הפגיעה בתוצאות התפעוליות של המגזר נרשמה ברבעון זה. הגיוון העסקי של קבוצת עזריאלי בולט במיוחד בתקופה זו כאשר הפעילות בתחום המשרדים ממשיכה להיות חזקה עם צמיחה ב-NOI מנכסים זהים וחתימה על כמה חוזי שכירות משמעותיים במהלך הרבעון ואחריו".