"מתוכניות פעולה לכמה שנים קדימה אנחנו מתארגנים כעת לתוכניות להיום ומחר, אנחנו מסתכלים רק על הימים הקרובים וזה תכנון העבודה שלנו". כך אומר באולפן ynet הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה בישראל, בצל משבר הקורונה שמאיים על הפעילות העסקית בארץ.
לדבריו, "מדובר באירוע שמשפיע על כולם, על העסקים, על החברה ועל הצרכנים. אנחנו לא נשארים בחוץ, זה ברור. הדבר שהכי מפתיע באירוע הזה זה הקצב שהוא קורה. לוקח לך כמה דקות או ימים להבין שזה אירוע של גשם על כולם, כולל אותנו, וכמובן שהעבודה ירדה משמעותית".
2 צפייה בגלריה
מפעל קוקה קולה. ארכיון
מפעל קוקה קולה. ארכיון
מפעל קוקה קולה. ארכיון
(צילום: שאול גולן)
גם חברת משקאות גדולה וחזקה כמו קוקה קולה בישראל נפגעת מסגירת בתי עסקים בארץ, שמהווים חלק ניכר ממכירותיה בשגרה: "אנחנו נמצאים בתקופה שלמעשה כל מה שאנחנו קוראים לו 'השוק הקר' - המסעדנים, בתי הקפה - כולם סגורים. אנחנו עושים הכל כדי לשמור על הביזנס שלהם גם. צוותים שלנו בשיווק ומכירות יוזמים כל יום דברים חדשים, כרגע אנחנו מפתחים איתם תוכנית שלמה של משלוחים עד הבית, גם כדי להפעיל את הביזנס וגם כדי להגיע לעם ישראל שיושב בבידוד, ומה שהוא צריך כרגע זה מורל וסבלנות".
2 צפייה בגלריה
הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה בישראל
הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה בישראל
הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה בישראל
ברקע הטענות שהמדינה לא הציעה עד כה תוכנית סיוע מספקת לעסקים שנפגעים מהמשבר, אומר
חייקין כי "אני חושב ומאמין שכל אחד עושה את המקסימום שהוא יכול, וכמובן שאפשר לעשות עוד. גם לנו כתעשייה ישראלית יש השפעה אדירה בכל מה שקורה בתעשייה, ברגע שאנחנו נפגעים, זה מתחיל מהקמעונאים, מהעסקים וכל אלפי הספקים שלנו שנפגעים גם הם - כולנו מבינים את צו השעה. אנחנו יושבים ומארגנים דרכי פעולה חדשות אבל אין ספק שהפגיעה אדירה. להגיד לך אם כרגע התמיכה היא מספיקה? אני חשוב שזה עוד מוקדם להגיד. לצערי אנחנו עוד לפני שיא האירוע, אבל אנחנו ממשיכים לפעול ומקווים שהעבודה שלנו תימשך ונוכל להמשיך לשמור על המורל של עם ישראל גם בימים טרופים אלו".
חייקין מוסיף כי "אנחנו אופטימיים, מקווים שאם כל אחד יעשה מה שהוא צריך לעשות, האזרח יישאר בבית, המדינה תדאג לו ואנחנו נדאג למורל, ואז נעבור את זה. אבל כרגע יש לנו ודאי ירידה משמעותית בכל החברות שלנו".
לדבריו, "הדבר שבראש מעיינינו כרגע זה בריאות העובדים שלנו. אנחנו מעבירים הנחיות ומסבירים לכל עובד עד הרמה האישית איך להתנהג, גם בעבודה, גם בדרך הביתה וגם בבית. אם אתה שואל אותי זה הדבר הראשון שמטריד אותנו, הבריאות. הדבר השני זה האירוע העסקי והדבר השלישי זה האירוע החברתי. אנחנו פועלים בישראל כקבוצת חברות והחלטנו פה אחד לתמוך בכל הצוותים הרפואיים. אנו תורמים לכל הרופאים, צוותי מד"א והצוותים הרפואיים מאות אלפי מוצרים".
לסיכום אומר חייקין כי "בשונה מימים הרגילים שבהם אנו מנסים לבדר ולהביא מוצרים טעימים לכל בית היום אנו פשוט מנסים לשמור על עסקי הקמעונאים ולתמוך בכל גיבורי השעה. אנחנו פועלים לפי ההנחיות משרד הבריאות, אנחנו יודעים שאין בעיה במזון מבחינה בריאותית אבל כמובן שממשיכים לשמור על הרמות הכי גבוהות של היגיינה וגם על העובדים שלנו, כי הדבר הכי חשוב זה הבריאות".