פרשת השימוש במידע פנים בחברת סודהסטרים: הפרקליטות הודיעה היום (ג') לדניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה לשעבר, ולמקורבת אליו, איילה שרח-כהן, כי היא שוקלת להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של שימוש במידע פנים ושיבוש מהלכי משפט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי כתב החשדות, בירנבאום מסר לשרח-כהן מידע פנים ביחס לסודהסטרים בשתי הזדמנויות שונות במהלך השנים 2018-2017. כשמידע הפנים בידיה, ביצעה שרח-כהן בשלושה מועדים שונים עסקאות בסדר גודל של כ-450 אלף שקל שהניבו לה רווח כולל בשווי כ-180 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
דניאל בירנבאום ואיילה שרח כהן
דניאל בירנבאום ואיילה שרח כהן
דניאל בירנבאום ואיילה שרח כהן
(צילום: אוראל כהן ועמית שעל)
על פי החשד וכפי שעולה מתמלילי החקירה שנחשפו בעבר בכלכליסט, שרח-כהן, סטודנטית בת 32 המקורבת לבירנבאום, קיבלה ממנו מידע מוקדם על עסקת המיזוג עם פפסיקו בטרם ההודעה למשקיעים וכן לפני פרסום דו"חות חיוביים של החברה.
עם פתיחת החקירה, כך החשד, הורה בירנבאום לשרח-כהן למחוק מהנייד שיחות כתובות שלהם שעשויות לשמש כראיות. כהן מצדה, כך על פי הראיות, אכן מחקה במהירות הודעות בטרם דפקו החוקרים על דלתה.
בנוסף, הרשות גילתה כ-400 אלף שקל שהעביר בירנבאום לשרח-כהן, אשר שימשו אותה על פי החשד, בין היתר, לרכישת מניות סודהסטרים. בירנבאום טען בחקירתו כי אלה היו דמי תיווך בעסקת נדל"ן.
טרם נמסרו תגובותיהם של בירנבאום ושל שרח-כהן.