אפקט הקורונה ממשיך לתת אותותיו על רשתות המזון גם בשבת: תורי ענק בסניף טיב טעם ברמת החייל וגם בסניפים בתוך הערים. תורים גדולים גם ב-am:pm בתל אביב ובגבעתיים. אתר שופרסל אונליין שוב נפל, כאשר עוד קודם לכן, המועד הקרוב ביותר למשלוח היה יום חמישי, כשבימים כתיקונם האתר מספק מספר מועדי משלוח לבחירה, כולל למחרת.
בטיב טעם בדיזנגוף בתל אביב נגמרו הביצים והפסטות. קונה סיפרה ל-ynet: "מלחיצים אותי אז אני בלחץ. אני לא עומדת בזה ומרגישה שעלי לאגור מוצרים. מצטיידת למחסור. כרגע אני קונה צ'יטוס, אבקה להכנת פנקייק, פסטות ונייר טואלט. הרבה נייר טואלט. רציתי אלכוהול ג'ל ולא היה".
4 צפייה בגלריה
מדפים ריקים בסופר בירכא
מדפים ריקים בסופר בירכא
הישראלים פושטים על הסופרמרקטים
יוסי שליו, מנכ"ל טיב טעם, נמצא בסניף ברמת החייל אך מתאר טרפת גם בנתניה ובראשון לציון: "אלפי אנשים מגיעים לפה. יש לנו תורים עד המעברים. המוני אנשים. המון. העובדה שאנחנו פתוחים בשבת מאפשרת לאנשים להצטייד".
4 צפייה בגלריה
תורים בטיב טעם
תורים בטיב טעם
עומס בטיב טעם בתל אביב
(צילום: יח"צ)
4 צפייה בגלריה
תורי ענק בטיב טעם ראשון לציון
תורי ענק בטיב טעם ראשון לציון
תורי ענק בטיב טעם ראשון לציון
4 צפייה בגלריה
התור מחוץ לסניף טיב טעם בראשון לציון
התור מחוץ לסניף טיב טעם בראשון לציון
התור מחוץ לסניף טיב טעם בראשון לציון
(צילום: טל לב רם)
יש לכם מדפים ריקים?
"הצטיידנו בהכל מראש ואנחנו מלאים בסחורה. פרט לביצים יש הכל, וכרגע אנחנו גם קצת קצרים במוצרי עוף. יש לנו הכל ממוצרי האגירה: נייר טואלט, נייר מגבת, אורז, פסטה, ירקות. העלייה במכירות היא של 40% ופי שניים בחלק מהסניפים".
אתם שוקלים הגבלת מספר פריטים על חלק מהמוצרים?
"לא הגבלנו כמות קנייה על שום מוצר, כי אי אפשר לשלוט בזה עם מספר האנשים שיש פה ולא נשים מגבלה. כל זמן שיש מוצר על המדף - נמכור אותו".
ממשרד ראש הממשלה נמסר על רקע ההסתערות על רשתות המזון, כי "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תמשך".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן, אמר: "צפירת הרגעה. החקלאות הישראלית יודעת לספק את כל התוצרת הטריה ירקות פירות בשר ביצים חלב ומוצריו. אין מחסור גם באורז סוכר ובשר המיובא מחול. גם אם בימים הקרובים אנשים יתבקשו להשאר בביתם כל חנויות המזון יהיו פתוחות והתוצרת שלנו החקלאים תמשיך לזרום כסדרה".