הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית יהוד מונוסון אישרה את תוכנית הבינוי והעיצוב האדריכלי של תוכנית פינוי בינוי משמעותית בעיר. מדובר בתוכנית המקודמת כבר כ-12 שנה.
התוכנית כוללת 3 מתחמים : קדושי מצרים, ביאקובסקי, והרצל, והיא עתידה לאפשר הריסה של 15 בנייני רכבת ישנים בני 3-4 קומות הכוללים היום 332 דירות. במקום הדירות הישנות מאפשרת התוכנית בנייה של 1,154 דירות חדשות ב-14 בניינים בני 9-17 קומות. על פי התוכנית, 230 דירות מסך כל הדירות מתוכננות כדירות קטנות. בנוסף, יוקם במתחם בית ספר יסודי וייבנו 1,500 מ"ר שטחי מסחר, 25 אלף מ"ר שטחי ציבור ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים.
התוכנית קודמה על ידי קבוצת כתב בשיתוף עיריית יהוד ונערכה על ידי כנען שנהב אדריכלים. מקבוצת כתב נמסר כי: "הקבוצה מנהלת מו"מ מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ורשות מקרקעי ישראל לקבלת קרקע משלימה כתנאי להוצאה לפועל של התוכנית". עוד נמסר כי התוכנית קיבלה תוקף באוקטובר 2022 והיא פועל יוצא של התחייבות רשות מקרקעי ישראל עפ"י הסכם גג שנחתם.
1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת כתב ביהוד מונוסון
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת כתב ביהוד מונוסון
הדמיית פרויקט פינוי בינוי של קבוצת כתב ביהוד מונוסון
(כנען שנהב אדריכלים)
יעלה מיקליס ראשת עיריית יהוד- מונוסון מסרה:" מדובר על צעד חשוב לקידום המתחם. אישור התכנית הוא שלב משמעותי לקידום הפרויקט על מנת שהמתחם יגיע למימוש המיוחל ולתחילת הבנייה. מדובר על תוכניות מיטיביות הכוללות שטחים ירוקים, שבילי הליכה, מיקום של גני הילדים ושטחי המסחר".
יהודה כתב, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת כתב: "הגענו לישורת האחרונה בפרויקט הענק לאחר למעלה מעשור של עבודה מאומצת לצד הרשות המקומית. מדובר בתוכנית חשובה מעין כמוה ומשמעותית במיוחד לעיר יהוד, שזקוקה לתהליכי התחדשות עירונית מאסיבית, במיוחד כשמדובר במרכז העיר. התוכנית עתידה לשנות דרמטית את מרכז העיר, ולשדרג את איכות חייהם של מאות משפחות שחיום כיום בבניינים במצב תחזוקתי וסביבתי ירוד".