סונול מקימה זרוע שתתמקד ביבוא ושיווק כלי רכב. כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". מדובר ביבוא מקביל לכלי רכב פופולריים בארץ - בעיקר דגמי משפחתיות וסופר-מיני - עם אפשרות להוסיף כלי רכב חשמליים וכאלה המונעים במימן.
סונול רוצה להוסיף תחומי עיסוק, לצד שיווק דלקים ושמנים. אם המהלך יושלם, היא תהיה החלוצה בין 4 חברות האנרגיה הגדולות (לצד פז, דלק ודור אלון) להתרחב על ידי יבוא כלי רכב.
2 צפייה בגלריה
תחנת דלק סונול דרך נמיר
תחנת דלק סונול דרך נמיר
תחנת סונול. לחברה 240 תחנות, והיא תוכל להציע פריסת עמדות טעינה בכל אחת מהן
(צילום: יריב כץ)
כיוון שזה יבוא מקביל למכוניות קיימות, סונול פטורה מהקמת מערך לוגיסטי ומוסכים, והרכש יתבצע מדילרים מאירופה. מנכ"ל החברה, ניר גלילי, מכיר את תחום הרכב, כי בעבר ניהל את קבוצת שלמה SIXT - יבואנית אופל ובעלת מערך הליסינג והשכרת הרכב הגדול בישראל.
סונול תמתין שהשווקים יירגעו ממשבר הקורונה בטרם תשלח הזמנות ראשונות, אך כדי לא "לחכות לשנייה האחרונה", בכיריה החלו לגשש בענף בחיפוש מועמדים לניהול האופרציה. לפי ההערכות, סונול תנסה למנף את הפריחה היחסית בענף הרכב המקומי - מתחילת השנה נמסרו כ-66.5 אלף מכוניות חדשות, עלייה של כ-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

דגש לרכב חשמלי או היברידי נטען

בסונול ירצו לתת דגש גם לרכב חשמלי או היברידי נטען, ויוכלו להציע פריסת עמדות טעינה בכל אחת מ־240 תחנות הדלק. החברה הייתה אחת הזוכות הבכירות במכרז משרד האנרגיה שנסגר לפני כחצי שנה, עם הרשאה להקמת כ־20 עמדות טעינה לרכב חשמלי בתחנות. כיוון שתחזוקת רכב כזה פשוטה יותר (אין חלקים נעים ומתכלים ולא שמנים שונים), סונול מאמינה שתדע לבנות ללקוחות חבילת רכישה: מכירת רכב "רגיל" או חשמלי לצד "תפירת" מסלול תדלוק/טעינה. בשנה החולפת רכשה סונול אחזקות ב-EVI, שמתמחה בהקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי, וביכולתה להעניק לרוכש רכב היברידי נטען או חשמלי עמדות טעינה בבית או במשרד.
התחום העתידי שסונול בוחנת הוא יבוא מכוניות עם מנוע מימן, שנחשב ל"עתיד התעשייה אחרי עידן החשמל". מנוע כזה מייצר בתהליך כימי חשמל שאחראי להנעת הרכב, בלי לפלוט מזהמים. גם כאן יש לחברה יתרון: בדצמבר היא זכתה במענק של משרד האנרגיה להקמת עמדות תדלוק לרכבי מימן, בשיתוף חברת התחבורה הציבורית מטרופולין.
בעולם מוצעים מעט רכבי מימן (טויוטה מיראי, יונדאי נקסו והונדה קלריטי), אך כבר לפני כחצי שנה הודיעה יונדאי שתערוך בישראל ניסוי גדול להנעת משאיות עם מנוע כזה, וגם לשם סונול מכוונת. בראיון ל"כלכליסט" בספטמבר, אמר בעלי סונול, דודי ויסמן, כי "רכבים ייסעו על מימן, ומבחינת איכות הסביבה, אין נקי מזה".
עבור סונול הכניסה ליבוא כלי רכב היא פיתוח פעילותה בתחום הדלקים. לאחרונה היא קנתה את ישראגז הירושלמית שמתמחה בשיווק גז בישול, והשקיעה במפעל שמייצר סולר נקי לשימוש של משאיות.
בסונול סירבו להתייחס לידיעה.