קבוצת מליסרון השיקה היום (ג') את אתר האינטרנט של קניון רמת אביב. קרוב ל-30 חנויות ברמת אביב העלו את המלאי שלהן לאתר, מתוך 130 חנויות בקניון. בין היתר: מייקל קורס, קלווין קליין, ראלף לורן, סטורי, פקטורי 54, רולקס, ג'י סטאר, עמנואל, ביונד סקין, דנה אשכנזי, רזילי, ג'ו מלון, רונן חן ומימוזה. מליסרון גובה עמלה מהחנויות המשתתפות.
האתר הוא למעשה מרקט פלייס, שמאפשר גישה למלאי החנויות בקניון במשך כל שעות היממה. לפי הקבוצה, הוא בא להשלים את הקניון ולא להחליף אותו. ניתן להזמין באמצעותו מכל החנויות שמשתתפות בפרויקט והפריטים יגיעו בסל אחד. האיסוף ייעשה מהחנות, או מעמדת איסוף בקניון (בקומה 1- ליד בית הכנסת) ויגיע במשלוח עד הבית.
3 צפייה בגלריה
 קניון רמת אביב
 קניון רמת אביב
קניון רמת אביב
(צילום: מירב קריסטל)

נקודות התורפה: אין משלוח חינם וחלק מהקטגוריות עדיין דלות

לקוח שמתגורר עד 20 ק"מ בסביבת הקניון והזמין בבוקר עד 11:00 - יכול לקבל את המשלוח באותו יום בעלות של 35 שקל. לכל שאר הארץ - משלוח שהוזמן עד 15:00 יגיע ביום למחרת עד 21:00 בעלות של 30 שקל דמי משלוח. אפשר יהיה להחזיר אונליין מיישובים מרוחקים, אך החלפות ייעשו רק דרך החנות. האתר תומך במועדוני הלקוחות של השוכרים וניתן למשל לצבור נקודות מועדון דרכו.
עוד נקודות תורפה נוסף לעלות המשלוח: קשה להגיע לאתר באופן אינטואיטיבי.יש להיכנס לאפליקציית מיי עופר או לאתר מיי עופר ולבחור בקניון רמת אביב. אחרי הבחירה יש לבחור מהתפריט התחתון ב-online mall. בנוסף, חלק מהקטגוריות דלות במלאי כך למשל קטגוריית נעלי בנים מובילה למלאי מצומצם של סטורי בלבד. עוד דוגמא: בקטגוריית התכשיטים ניתן למצוא שני מותגים בלבד: רזילי ועמנואל. בקניון נמכרים מותגים כמו לואי ויטון ורולקס, שמשום מה לא הצטרפו לקניון הדיגיטלי.
3 צפייה בגלריה
(צילום מסך)

ליאורה עופר: "לא מצפים ל'וואו' מבחינת היקף המכירות"

"לקניון רמת אביב יש מעתה אונליין משלו אחרי שנתיים של עבודה", אמרה היום ליאורה עופר, במסיבת עיתונאים שערכה. "אנחנו מתפללים שזה יצדיק את ההשקעה. גם אם זה לא יהיה מאוד וואו מבחינת היקפי הקניות, אנחנו עדיין מביאים משהו שהוא אחר וזה עוד צל"ש קטן לקניון הזה. השוכרים ברמת אביב משלמים שכר דירה גבוה בזכות הפדיונות הגבוהים. יש לו 25-20 אלף מבקרים ביום, שוויו 2.8 מיליארד שקל והוא מניב 4,400 שקל למ"ר. הכי גבוה בארץ לא כולל אילת (שם רוב המכר זה סלולר ואלקטקוניקה ברווחיות נמוכה מ.ק). הוא מציע חוויית לקוח גבוהה מרמת החניה ועד השירותים.
3 צפייה בגלריה
ליאורה עופר
ליאורה עופר
ליאורה עופר
(צילום: מירב קריסטל)
"החלטנו על המהלך הזה כי קניון רמת אביב לא דומה לשום קניון בארץ: רולקס, לוטי ויטון, קרולינה נמכרים בו בלעדית ויש עוד מותגים שמתכוונים להגיע ולא תמצאו אצל המתחרים. השקת האתר היא חלק מהתוכנית האסרטגית שלנו לחיזוק מותגי הליבה.
"אנחנו נמצאים בתקופת התאוששות למרות שליבנו עם הצפון המותקף. באוקטובר וחצי נובמבר הייתה צניחה במכירות בכל הארץ. עסקים רבים היו סגורים. האנטישמיות לא עודדה צרכנים לטוס לחו"ל והישראלים חזרו לערוך הרבה קניות בארץ לכן הפדיונות בדצמבר היו הגבוהים ביותר מאז ומעולם. גם החורף תרם לזה. בינואר עלינו ב-10% בפדיונות ובפברואר ב-5%. זה קרה לא רק בקניונים שלנו גם אצל המתחרים. התקופה קשנ, אתה רוצה לנשום וקניון זה מילוט.
"גם אני רואה בענף הקניונים משהו אחר. לפני כמה שנים חוק הריכוזיות הכריח אותי לבחור בין בנק מזרחי למליסרון. למרות ששניהם עסקים טובים, לא הייתי מסוגלת לעזוב את מליסרון".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון אמר כי "אנחנו מאמינים בקמעונאות משולבת של אונליין ואופליין. הבנו שלאונליין אין סיכוי לגבור על הקניונים. ברגע שפתחנו את הקניונים - האונליין ננטש וכולם נהרו לקניונים. אין תחליף לדבר הפיזי. לצד זה חשבנו איך בכל זאת אפשר לתת בשורה בדיגיטל. לרתום את החוויה הדיגיטלית לנדל"ן שלנו, לשם הגדלת הפדיונות. יש קהלים שלא מגיעים לרמת אביב למרות שהם מעוניינים בכך. לכן הפכנו את רמת אביב לקניון דיגיטלי ובעצם לקניון היברידי. המחירים והמבצעים באונליין זהים למחירים ולמבצעים בקניון.
"להגיד שזה משנה גורלות והופך סדרי עולם? לא. זה יעזור לחנויות ויעזור להנגיש את החנויות ללקוחות שלא גרים קרוב לקניון".

תקופת פריחה לקניונים

בקבוצת מליסרון 18 קניונים, כשקניון נוסף נבנה בימים אלה ביבנה שייפתח עוד כשנה. לפי הקבוצה, הפדיונות ברמת אביב הם פי 4 מכלל הקניונים בארץ ופי 2.5 מהקניונים המצליחים ביותר. שווי מליסרון כ-13 מיליארד שקל עם הון עצמי 10 מיליארד שקל. היא גם קבוצת נדל"ן עם חמישה פארקי הייטק ו-40 פרויקטים של דיור למגורים.
מליסרון משיקה את הפרויקט כשסחר האונליין בישראל התאושש אך לא חזר לעצמו ומצב הקניונים לעומת זאת איתן מתמיד: דצמבר היה אחרי ירידה של 29% בפדיונות באוקטובר וירידה של 3% בנובמבר, הקונים חזרו לחנויות ודצמבר היה החודש הטוב אי פעם בתולדות הקניונים עם עלייה בפדיונות של 16%. העלייה נמשכת גם אם התמתנה: בינואר חלה עלייה של 11% ובפברואר של 10%, הודות לחורף גשום ומיעוט טיסות.