"אני מרגישה מרומה כי אף אחד לא קם בבוקר ומחליט לפתע שהוא מגיש בקשה לפירוק. זה לא מנע מהחברה לדחוף ללקוחות מבצע אטרקטיבי מאוד בשבועיים-שלושה האחרונים, שהציע חידוש מנוי בתשלום לשנה מראש". כך מספרת הבוקר (יום ג') לאולפן ynet בטי פטילון, לקוחה של סטודיו סי, ששילמה לפני מספר ימים סכום של 2,200 שקלים לרשת מכוני הכושר, וגילתה אמש שהסטודיו הגיש בקשה לפירוק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סטודיו סי הגישה בקשה לפירוק לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר שצברה חובות בגובה שלושה מיליון שקל. רשת מכוני הכושר לנשים לא שלחה הודעה ללקוחות לפני בקשת הפירוק. כמו כן, למרות הבקשה, היא פרסמה לפני יום בעמוד הפייסבוק שלה הודעה על אימון ריקודי בטן, ולפי תגובות הלקוחות נראה שהן לא ידעו שהרשת תיסגר בפתאומיות.
3 צפייה בגלריה
אימונים בסטודיו סי
אימונים בסטודיו סי
אימונים בסטודיו סי
(צילום: שרון מלכי)
"לפני שבועיים הרשת דחפה מבצע מאוד משתלם, שמציע ללקוחות לחדש מנוי לשנה מראש ב-2,200 שקל, ככה שזה יוצא בערך 185 שקל לחודש במקום 300 שקל לחודש. שילמתי את הסכום בתשלום אחד".
3 צפייה בגלריה
בטי פטילון, לקוחה של סטודיו סי
בטי פטילון, לקוחה של סטודיו סי
בטי פטילון, לקוחה של סטודיו סי
(צילום: פרטי)
לא נתנו לך אינפורמציה על המצב של הרשת? אזהרה כלשהי? "לחלוטין לא. שאלתי מה יהיה אם יהיה שוב סגר או ששוב יהיה צריך לחזור לאונליין ויתבטלו שיעורים וכו'. אמרו לי שהכל כרגיל, ושההתנהלות תהיה כפי שהייתה. אף אחד לא רמז שיש בעיה".
את מרגישה שיש כאן סוג של עוקץ? "ככה זה נראה. אני לא מאמינה שמישהו קם בבוקר והחליט שהיום הוא מודיע על פירוק. מבצע כזה דרמטי שמריצים שבועיים לפני שמגישים פירוק, זה לחלוטין מרגיש לא כשר. די מסריח".
אחרי ההודעה שקיבלה אתמול בנוגע לסגירתה של הרשת, פטילון מספרת כי "הסתכלתי על הסכם חידוש המנוי שחתמתי עליו, ובאותיות הקטנות היה רשום לשלוח בקשה לביטול החידוש במייל. שלחתי את המייל הזה בשביל הפרוצדורה, ואחרי כמה דקות קיבלתי מייל שבישר לי שהם סגרו את תיבת המייל שלהם. אני כמובן אפנה לחברת האשראי, לבנק, לתביעות קטנות, אני אעשה כל מה שאפשר, זו לחלוטין התנהלות לא תקינה, לא מרגיש טוב בכלל".
3 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
(צילום מסך)
פטילון מוסיפה כי "עצוב מאוד שחברה בת 30 שנה לא מצליחה לצלוח את משבר הקורונה, עצוב לי גם בשביל לקוחות. אבל כרגע אני מרגישה מרומה".
סטודיו סי מסרה בתגובה: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות. מגפת הקורונה הביאה לגל נטישה של לקוחות שלא הסתיים עד ליום הזה. מ-20 אלף מינויים משלמים טרום משבר הקורונה, לכ-4,500 היום. בחודשים האחרונים החזירה סטודיו סי כעשרה מיליון שקלים ללקוחות בשעה שבעלי החברה הזרימו מיליונים לקופת החברה מכספם הפרטי. כל זאת בשעה שהמדינה כמעט ולא הזרימה כספים לעסק שנסגר בהוראת שעה. עד לרגע האחרון נעשו מאמצים כבירים למצוא משקיע לחברה אך התפרצות החדשה של הנגיף עוררה חששות רבים. עם הפנייה לבית המשפט יצאה הודעה מסודרת לכל לקוחות ועובדי החברה. אנו מקווים שיימצא בקרוב רוכש או משקיע ושהסטודיו יפתח שוב בקרוב".
הרשת הוקמה ב-1990 וב-2019 נרכשה על ידי דורון כהן וניצן אריה, באמצעות החברות כיוונון שיווק וייעוץ ארגוני וחברת השתדלות יועצים. לרשת 26 סניפים וכ-237 עובדים.